مدیران خودروعصر اعتبار

جنب‌وجوش دلالان برای بُزخری مسکن مهر پرند

عصر ساختمان:درحالی شرکت‌ عمران پرند با تعیین وقت از متقاضیان مسکن مهر این شهر خواسته نسبت به واریز باقیمانده آورده برای تحویل واحدها اقدام کنند که این مسئله باعث شده تا جنب‌وجوش دلالان برای بُزخری این واحدها شدت بگیرد.

جنب‌وجوش دلالان برای بُزخری مسکن مهر پرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، دو روز پیش شرکت عمران شهر جدید پرند طی دو اطلاعیه‌ "فوری" از متقاضیان مسکن مهر پروژه کیسون خواست حداکثر ظرف 10 روز کاری نسبت به انجام مراحل اداری درخصوص تحویل قطعی واحد اقدام کنند، در غیر اینصورت واحدهای متقاضیان با متقاضیان خوش‌حساب جابجا خواهد شد.

    در یکی از اطلاعیه‌ها این شرکت تاکید شده بود؛ « به اطلاع متقاضیان محترم پروژه کیسون زون 4 و بلوک‌های 31 تا 42 زون 5 که تاکنون نسبت به تحویل قطعی واحدهای خود اقدامی صورت نداده اند می‌رساند، نظر به آماده بودن واحدهای این پروژه و اطلاع رسانی های مکرر از طریق پیامک، لازم است حداکثر ظرف 10 روز کاری نسبت به انجام مراحل اداری درخصوص تحویل قطعی واحد اقدام فرمایند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه برابر تبصره 3 ماده 4 قرارداد، نسبت به جابجایی واحدهای متقاضیان مذکور با متقاضیانی که سهم آورده و مراحل اداری خود را تکمیل کرده اند، اقدام خواهد گردید ولیکن حق و حقوق تمامی متقاضیان نزد شرکت عمران محفوظ خواهد ماند.»

    در اطلاعیه‌ای دوم هم شرکت عمران پرند خطاب به شماری دیگری از متقاضان مسکن مهر کیسون (زون 5) تاکید کرده بود؛ «به اطلاع متقاضیان محترم پروژه کیسون (زون 5) میرساند، با عنایت به آماده بودن بلوک‌های 19 تا 30 این پروژه، لازم است ظرف 20 روز کاری نسبت به انجام امور اداری و تکمیل سهم آورده خود جهت تحویل قطعی واحد به کارگزاری مسکن مهر (سالن 3) مراجعه نمایند. شایان ذکر است در غیر اینصورت هرگونه مسئولیتی ناشی از عدم مراجعه و تکمیل سهم آورده برعهده متقاضیان مورد نظرخواهد بود.»

    این در حالی که شماری از متقاضیان این پروژه‌ها نسبت به زمان تعیین شده برای تکمیل آورده اعتراض دارند. یکی از متقاضیان مسکن مهر پرند در این‌باره به تسنیم، گفت: سال 87 در مسکن مهر ثبت‌نام کردم و تاکنون 15 میلیون و 600 هزار تومان برای این طرح واریز کرده‌ام.

    وی با بیان این‌که اخیرا شرکت عمران در پیامکی اعلام کرده متقاضیان نسبت به افزایش واریزی تا سقف 24 میلیون تومان طی یک بازه زمانی 20 روزه اقدام کنند، افزود: 15 میلیونی را هم که تا الان واریز شده با هزار مصیبت تامین شده و در این مدت -20 روز- به هیچ ‌عنوان نمی‌توانم 9 میلیون تومان دیگر واریز کنم.

    وی با تاکید بر این‌که این وضعیت در نهایت به سود دلالان تمام می‌شود، تصریح کرد:‌ در این شرایط دو گزینه پیش روی متقاضیانی است که نمی‌توانند آورده مدنظر شرکت عمران را واریز کنند؛ یکی این‌که واحد خود را به دلالان بدهند که در حال حاضر آنها حاضرند 20 میلیون تومان بابت مسکن مهر پرداخت می‌کنند، یا این‌که انصراف بدهیم.

    وی ادامه داد: شرکت عمران اعلام کرده که در صورت انصراف آورده متقاضیان را طی دو تا سه ماه پرداخت خواهد کرد که این گزینه نیز در نهایت به سود دلالان است چراکه متقاضیان نمی‌توانند سه ماه صبر کنند.

    وی با بیان این‌که دلالان مسکن به شدت دنبال بُزخری واحدهای مسکن مهر پرند هستند، یادآور شد: چرا دولت با وجود وعده‌های فراوان در خصوص تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در دو سال و نیم گذشته هیچ اقدام موثری در این زمینه انجام نداده است، قرار بود با حداکثر 10 میلیون تومان در طرح مسکن مهر صاحبخانه شوم اما این رقم تا الان 3.5 برابر شده است.

    طاهری مدیرعامل شرکت عمران پرند پیش‌تر با بیان این‌که  تا پایان سال حدود 5000 مسکن مهر کیسون با تمام امکانات به متقاضیان تحویل می‌شودنقل و انتقال مسکن مهر در بنگاه‌ها را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: متقاضیان مسکن مهر گول بنگاه‌های دلال را نخورند.

    وی در رابطه با خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در پرند اظهار کرد:‌ بعضا مشاهده شده که افرادی به شرکت عمران پرند مراجعه کرده‌ و گفته‌اند که یک واحد مسکن مهر به چند نفر واگذار شده است.

    وی با بیان این‌که متقاضیان در زمان خرید باید دقت کنند که این واحد به فرد دیگری واگذار نشده باشد از راه‌اندازی اداره‌ای در کارگزاری پرند با هدف جلوگیری از کلاهبرداری در خرید و فروش واحدهای مسکن مهر خبر داد و افزود: نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر در شرکت کارگزاری پرند انجام می‌شود و مردم بیخودی هزینه الکی نکرده و به بنگاه‌ها مراجعه نکنند.

    وی با تاکید بر این‌که خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در بنگاه‌های املاک غیرقانونی است، بیان کرد: بنگاه‌ها با نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر کلاه سر متقاضیان می‌گذارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو