مدیران خودروعصر اعتبار

کرمان دارای ۷۰۰ اثر ثبت شده ملی است

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پرونده سه اثر تاریخی استان کرمان جهت ثبت در فهرست میراث جهانی در حال آماده سازی است.

کرمان دارای ۷۰۰ اثر ثبت شده ملی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، "محمود وفایی" در دیدار با مشاوران سرمایه گذاری بخش گردشگری کشور سوئیس در محل هتل جهانگردی کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در گذشته یکی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی بوده است، افزود: ارگ تاریخی بم یکی از شاخص ترین آثار تاریخی می باشد که در هر برهه از زمان معرف این استان در بین گردشگران خارجی بوده است.

    وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین آثار تاریخی و طبیعی ثبت جهانی در کشور است، اظهار کرد:  در کنار آثار ثبت جهانی، این استان از هفت هزار اثر شناخته شده و 700 اثر ثبت ملی بهره می برد که هرکدام از آنها به تنهایی می تواند گردشگران بسیاری با سلایق مختلف را به سوی خود جذب کند.

    وفایی به محوطه های باستانی استان کرمان از جمله کنار صندل جیرفت اشاره کرد و گفت: طبق کاوش های انجام شده و کشف آثار مختلف در این محوطه، باستانشناسان ایرانی و خارجی بر وجود نشانه هایی از اولین تمدن بشری در این منطقه صحه گذاشته اند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان به استان چهار اقلیم مشهور است، بیان کرد: در این استان می توان دو منطقه گرم ( گندم بریان) و سرد (سیرچ) را در فاصله 25 کیلومتری  از یکدیگر تجربه کرد.

    وی به برگزاری اولین اولترا ماراتن ایران در کویر لوت با حضور 40 دونده مطرح جهان در اردیبشهت ماه امسال اشاره کرد و افزود: این اولترا ماراتن اولین تجربه کشور ایران در این زمینه بود که به زودی مسابقات جهانی موتور سواری و دوچرخه سواری با همکاری یک موسسه ورزشی در کشور استرالیا در بیابان لوت و منطقه کلوت ها برگزار می شود.

    وفایی به راه اندازی پیست اسکی، احداث هتل و مجموعه های گردشگری توسط یک سرمایه گذار ایرانی و بومی در منطقه هنزاء، اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگ پس از اخذ مجوزات لازم با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اجرا می شود.

    وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای 12 قله بالای چهار هزار متر است، بیان کرد: قله "هزار" چهارمین قله ایران است که دارای یک هزار گونه گیاه دارویی است.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: در کنار جاذبه هایی که عنوان شد، صنایع دستی کرمان از جمله پته و گلیم که بزودی جهانی نیز خواهند شد، را می توان معرف این استان در بین گردشگران داخلی و خارجی دانست.

    وی استفاده از شبکه های مجازی و سایت های اینترنتی را راهی مناسب جهت معرفی استان کرمان به گردشگران خارجی دانست و گفت: با توجه به اینکه اکثر گردشگران کرمانی از کشورهای اروپایی هستند، شرکت در نمایشگاه های بین المللی از جمله کشورهای اروپایی و آسیای غربی در دستور کار است.

    وفایی ثبت جهانی آثار تاریخی را از برنامه های مد نظر برای معرفی استان کرمان در سطح بین المللی دانست و گفت: در حال حاضر پرونده سه اثر دیگر جهت ثبت جهانی در حال آماده سازی است.

    وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری، برگزاری جشنواره های داخلی، بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی و توسعه خانه های بوم گردی و سنتی در بافت تاریخی شهرها در راستای آماده سازی زمینه های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمان می باشد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو