مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیئت رئیسه مجلس:

مسکن اجتماعی شبیه یک شوخی است

عصر ساختمان:عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این‌که مسکن اجتماعی شبیه یک شوخی است، گفت: آزادسازی نرخ‌ها و کمونیستی خواندن سازمان حمایت به بینش اداره کشور برمی‌گردد. برخی دوستان باید خود را اصلاح کنند، این مردم برای انقلاب هزینه داده‌اند و صاحبان اصلی انقلاب هستند.

مسکن اجتماعی شبیه یک شوخی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس در نشست خبری صبح امروز در خبرگزاری تسنیم در رابطه با طرح مسکن مهر اظهار کرد: در طرح مسکن مهر فلسفه این بود که دهک‌های پایین درآمدی که امیدی به مسکن‌دار شدن نداشتند، از طریق این مکانیسم خانه‌دار شوند. ممکن است -این طرح- ایراداتی هم داشته باشد و هر طرحی بدون مشکل نیست.

    وی تصریح کرد: اگر کسی طرح بهتری برای مسکن‌دار شدن اقشار پایین جامعه داشت حتما مجلس از آن استقبال می‌کرد. در همان ماه‌های اول عمر دولت یازدهم بنده سئوالی از آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره تاخیر در تحویل پروژه‌های مسکن مهر داشتم.

    وی با بیان این‌که متقاضیان مسکن مهر از اقشار پایین جامعه هستند و با هزار مصیبت توانسته‌اند 5، 6 میلیون تومان را تامین کنند، ادامه داد: یکباره برای متقاضیان پیامک آمد که باید 15 میلیون تومان پرداخت کنند. بنده تاکید کردم که این متقاضیان با هزار بدبختی توانسته‌اند 5، 6 میلیون تومان را با قرض و وام تامین کنند، چگونه باید بتوانند این رقم -15 میلیون تومان- را واریز کنند. وزیر گفت در بندی از قرارداد آمده اگر تعدیل قیمت خواستیم باید -متقاضیان- پرداخت کنند.

    وی با بیان این‌که تعدیل قیمت 10 تا 20 درصدی درست است نه 150 درصد، تصریح کرد:‌وزیر راه و شهرسازی گفت شما صبر کنید ما داریم یک طرح جامع مسکن می‌آوریم. پرسیدیم که چه طرحی است گفتند طرح مسکن اجتماعی، چند ماهی به ما فرصت بدهید.

    وی یادآور شد: الان دو سال نیم است که در خدمت شما هستیم دریغ از یک برگ کاغذ در رابطه با مسکن اجتماعی که تحویل مجلس شده باشد. شنیدیم قرار است 2500 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی برای مسکن اجتماعی پول بدهند تا 50 هزار واحد مسکن ساخته شود و 10 ساله در اختیار نیازمندان قرار بگیرد و پس از آن 10 سال نیازمند بعدی در این واحدها ساکن شود.

    عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این‌که این پیشنهاد شبیه یک شوخی بوده و خنده‌دار است، گفت: تاکید کردیم که اول این 2500 میلیارد تومان کجاست که قرار است به سازمان بهزیستی داده شود، دوم این‌که مگر نیاز مسکن 50 هزار واحد است؟

    بذرپاش با بیان این‌که خودشان متوجه شدند که این یک پیشنهاد خیلی نشدنی است، افزود: این پیشنهاد را پس گرفتند و هنوز که هنوز است طرحی به نام مسکن اجتماعی قرار است اعلام شود که چه طرحی است.

    وی با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی کلا مخالف هرگونه کمک‌رسانی به اقشار پایین جامعه است به آزادسازی نرخ‌ها اشاره کرد و گفت: وزیر راه سازمان حمایت را کمونیستی می‌داند و قائل به آزادسازی قیمت‌هاست. در آزادسازی قیمت‌ها در کشورهای توسعه یافته هم این‌گونه عمل نمی‌کنند.

    وی با بیان این‌که آزادسازی قیمت‌ها زمانی اجرا می‌شود که تمام مولفه‌های اقتصادی تحت کنترل باشد، بیان کرد: یعنی الان قیمت قطار را گران می‌کنند و  آیا مردم گزینه‌ای دیگری برای سفر دارند؟ تنها یک گزینه دارند این‌که سفر نروند. وقتی بلیت هواپیما را گران می‌کنید آیا مردم گزینه‌ دیگری برای سفر دارند؟

    وی با اشاره به این‌که باید آنقدر عرضه زیاد باشد که مردم بتوانند یک قطار یا هواپیمای ارزان را برای انجام سفر انتخاب کنند، تاکید کرد:وقتی این‌گونه نیست حرف زدن از آزادسازی یا کمونیستی خواندن سازمان حمایت، به بینش اداره کشور برمی‌گردد.

    وی تصریح کرد: برخی از دوستان باید خود را اصلاح کنند، این مردم برای انقلاب هزینه داده‌اند و صاحبان اصلی انقلاب هستند، شان آقای آخوندی و بنده خدمتگذاری به مردم است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی