مدیران خودروعصر اعتبار

تحویل ۱۳۰۰ واحد مسکونی به خانواده های بی‌بضاعت در قم

عصر ساختمان- مدیرکل بهزیستی استان قم، گفت: طی سه سال فعالیت دولت یازدهم، ۱۳۰۰ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های بی‌بضاعت داده شده است.

تحویل ۱۳۰۰ واحد مسکونی به خانواده های بی‌بضاعت در قم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از ایسنا، رضا سلیقه با تاکید بر این‌که برکت‌های سفر سال 89 رهبر معظم انقلاب به استان همچنان جاری و ساری است، افزود: در بحث مسکن معلولان و مددجویی در طول دولت یازدهم مبلغی حدود 30 میلیارد ریال از دفتر رهبر معظم انقلاب تخصیص داده شد و از سال گذشته تاکنون نیز 700 واحد مسکونی واگذار شده که بیشترین رشد را در سه سال گذشته شاهد بودیم.

    وی ادامه داد: با توجه به این‌که اکثر خانواده ها دارای فرزند معلول مشکل فقدان مسکن دارند، دولت برای خانوارهای دارای یک فرزند معلول تا 100 میلیون ریال به طور بلاعوض یارانه پرداخت نموده، و برای خانواده های چند معلولیتی نیز به صورت رایگان خدماتی را در بحث مسکن ارائه داده است.

    وی با اشاره به واگذاری حدود 300 واحد مسکن مدجویی در هفته دولت، اضافه کرد: در استان حدود 150 خانواده چند معلولیتی و دارای چند فرزند معلول وجود دارد، که مسکن آنها جانمایی شده و ظرف امسال و یا سال آینده به آنها تحویل داده می‌شود.

    وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های مهم دولت بوده است، افزود: در این خصوص قدم های بسیار خوبی برداشته شده، و دیدگاه مجموعه بهزیستی نیز علمی تر شده و با رویکرد علمی به قضیه نگاه می شود و خدمات پیشگیری نیز توسعه پیدا کرده است.

    وی افزود: از آنجا که 50 درصد معلولیت ها از طریق مشاوره‌های ژنتیکی قابل پیشگیری است، اهتمام زیادی نسبت به توسعه مراکز ارائه دهنده این قبیل مشاوره ها شده است.

    این مسئول با بیان اینکه بهزیستی یکی از متولیان اصلی پیشگیری از اعتیاد در جامعه محسوب می شود، اظهار کرد: درحال حاضر بیش از 80 مرکز درمان سرپایی و هشت کمپ درمان اعتیاد دراستان فعال هستند که در این مراکز علاوه بر درمان، خدمات دیگری شامل آموزش‌ها و هشدارهای پیشگیرانه لازم برای سنین و همچنین در محیط‌های کسب و کار و محله ها ارائه می‌شود.

    وی همچنین با اشاره به مهاجرپذیر بودن قم افزود: یکی از اقدامات بهزیستی استان از سال 92 تاکنون ورود به مناطق حاشیه‌ای و مستعد از نظر آسیب پذیری به منظور جمع‌آوری اطلاعات و سرشماری بوده که 11 منطقه آسیب خیز استان شناسی و اطلاعات جامعی از آنها به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات آموزشی و حمایتی احصاء شده است.

    سلیقه تصریح کرد: ساکنان این مناطق به دلیل کمبود امکانات و فرهنگ هایی که در آنجا مستقر است، به شدت ظرفیت گرفتار شدن در دام آسیب های گوناگون را دارند، از این رو به طور حتم اگر مورد حمایت قرار نگیرند، آمار و نرخ آسیب های اجتماعی در جامعه بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

    وی همچنین با یادآوری اینکه بهزیستی متولی بحث طلاق است، و دبیرخانه طلاق نیز در این اداره کل شکل گرفته است، گفت: تیم دبیرخانه طلاق بهزیستی در دادگاه خانواده مستقر بوده، و زوج هایی که مصمم به جدایی از یکدیگر هستند، را به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهند، که تاکنون بین 30 درصد از زوج های مراجعه کننده سازش ایجاد شده است.

    وی با اشاره به گام های مثبت و تاثیر گذار برداشته شده در راستای کاهش آمار طلاق و آسیب های اجتماعی همراهی دستگاه‌های مختلف برای توفیق بیشتر در این زمینه را خواستار شد، و تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید تحت یک چتر مدیریتی واحد این کار را انجام بدهند، تا از موازی‌کاری و صرف هزینه‌های اضافه جلوگیری، و آسیب‌ها ساماندهی شود.

    وی همچنین سامان دهی کودکان خیابانی را نیز از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم برشمرد، و افزود: در این مدت سالانه حدود 300 کودک خیابانی پذیرش و ساماندهی شدند، و به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر زنانی که در معرض آسیب قرار دارند، تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.
    وی همچنین گشایش خانه امن در استان برای اسکان و اقامت موقت زنانی که به دلیل اختلافات خانوادگی امکان حضور در منزل ندارند، را بخشی از اقدامات انجام شده در جهت کنترل و سامان دهی زنان آسیب پذیر افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.
    مدیرکل بهزیستی همچنین با اشاره به راه اندازی خط 123 اورژانس اجتماعی، در تبیین کارکرد این سامانه ارتباطی، افزود: شهروندان در صورت مواجه با مواردی از قبیل کودک آزاری، همسر آزاری و مشکلاتی که برای سالمندان ایجاد می شود، می توانند مراتب را از طریق سامانه مذکور به بهزیستی اطلاع دهند تا تیم مربوطه به سرعت به محل اعزام و در صورت قابل حل نبودن مشکل در محل به مراکز بحران ارجاع داده می شود.

    مدیرکل بهزیستی قم همچنین گفت: سالانه بین پنج تا شش هزار تماس تلفنی با سامانه اورژانس اجتماعی استان انجام می پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی