مدیران خودروعصر اعتبار

تابوی هتل‌های ستاره‌دار در استان البرز شکست

عصر ساختمان- در سفر رئیس جمهور به استان البرز تابوی هتل های سه ستاره در این استان شکست و در مراسم‌هایی، کلنگ احداث چهار هتل پنج ستاره به زمین زده شد.

تابوی هتل‌های ستاره‌دار در استان البرز شکست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازایسنا، «عبدالناصر میرچی»، مدیر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز مراسم کلنگ‌زنی این هتل‌ها را از بین رفتن تابویی دانست که از سال‌ها پیش در این استان به وجود آمده بود  گفت: این استان در طول سال‌های گذشته موفق نشده بود هیچ هتلی با ستاره‌های بالاتر از سه داشته باشد، اتفاقی مانند یک خط قرمز، که خوشبختانه در سفر دولت تدبیر و امید به این استان، این خط قرمز نیز برطرف شد.

    وی با بیان این‌که سه هتل پنج ستاره و یک هتل چهار ستاره در این مراسم‌ها احداث می‌شوند، اظهار کرد: یکی از هتل‌های پنج ستاره مجموعه‌ای از یک هتل تخصصی مختص به برگزاری نشست‌های کنفرانسی، یک هتل - بیمارستان «جلال»ی در فردیس کرج با سه دیزاین ساختمانی شامل یک هتل پنج ستاره، یک هتل آپارتمان و یک هتل بیمارستان تخصصی است.

    طرح جامع گردشگری؛ نقشه راه استان البرز

    مدیراداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز هم‌چنین تامین اعتبار برای تهیه طرح جامع گردشگری البرز را از دیگر طرح‌هایی دانست که در سفر رییس جمهور به استان مورد توجه قرار گرفت و افزود: با توجه به مزیت‌های این استان ضرورت تهیه این طرح در شورای اداری مطرح و توسط رییس جمهور نیز نسبت به آن تهیه هرچه زودتر آن تاکید شد.

    میرچی اظهار کرد: طرح جامع گردشگری البرز نقشه راه این استان است که از نظر کل استان، در درجه نخست باید این اتفاق عملیاتی شود.

    البرز هیچ موزه‌ی باستان‌شناسی و مردم‌شناسی ندارد

    وی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد موزه‌های مختلف در استان البرز اظهار کرد: این استان متأسفانه فاقد یک موزه باستان‌شناسی یا یک موزه مردم‌شناسی است؛ هر چند موزه‌ای کوچک «حمام قجری» در شهرک طالقان وجود دارد اما چیزی نیست که بتوان از آن در سطح استانی استفاده کرد.

    وی تأکید کرد: این اداره کل با شهرداری استان البرز قراردادی را با شهرداری برای ایجاد موزه باستان‌شناسی امضا کرده است تا اشیاء خوروین به عنوان مهمترین آثار باستانی این استان در مرکز استان و در موزه‌ای بزرگ و استاندارد به نمایش درآیند.

    شهرک صنایع دستی در البرز باید سطحی ملی داشته باشد

    او همچنین از درخواست اعتبار 75 میلیارد تومانی برای ایجاد شهرک صنایع دستی در استان البرز خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه این استان مرکز تجمع همه اقوام است، بنابراین صنایع دستی همه اقوام نیز در آن وجود دارد، پس لازم است یک شهرک صنایع‌دستی در سطح ملی و نه استانی ایجاد شود.

    وی در ادامه از درخواست اعتبار 16 میلیارد تومانی برای مرمت چند بنای تاریخی دیگر در سطح استان در سفر رییس جمهور به این استان خبر داد.

    میرچی تأکید کرد: تایید نهایی برای آن‌چه که در سفر رییس جمهور رخ داده است به زودی جلسه‌ای با حضور استاندار در البرز برگزار بررسی می‌شود تا تکلیف کاخ‌ مروارید، موزه و شهرک‌های صنایع‌دستی نیز باید مشخص شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار