مدیران خودروعصر اعتبار

۵۴۰۰ متر مربع بافت فرسوده در کرمان وجود دارد

عصر ساختمان- کرمان - مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: کرمان با پنج هزار و ۴۲۹ مترمربع مساحت بافت فرسوده رتبه سوم کشور در این زمینه را داراست.

۵۴۰۰ متر مربع بافت فرسوده در کرمان وجود دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری مهر، محمد مهدی بلوردی ظهر پنجشنبه در ستاد استانی بازآفرینی شهری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در سالن پیامبر (ص) استانداری اظهار کرد: کرمان با 23 شهرستان و 71 شهر است.

    وی ادامه داد: 41 شهر این استان دارای بافت فرسوده است که با پنج هزار و 429 مترمربع مساحت بافت فرسوده رتبه سوم را از نظر مساحت در سطح کشور دارد.

    وی در ادامه افزود: سکونتگاه های غیررسمی چهار شهر کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت دارای 33 هزار نفر جمعیت است که مطالعات 41 شهر کرمان انجام شده است.

    بلوردی بیان داشت: 15 محله و سکونت های غیررسمی  از جمله در شهر کرمان الله آباد، فیروزآباد، شهرک صنعتی و صیاد شیرازی براساس اولویت به عنوان محلات هدف انتخاب شده اند که شهرداری ها و ادارات دولتی در این بافت های فرسوده و محلات هدف استان کرمان پروژه هایی را اجرا کرده اند.

    وی گفت: غیر از چهار شهر نام برده شده  چند شهر دیگر نیز از جمله کهنوج، زرند، راور نیز در برنامه مطالعه قرار دارند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: محدوده های سکونتگاهای غیررسمی در شهر کرمان 817.5 هکتار، در جیرفت 205 هکتار، در سیرجان 411 هکتار و در کهنوج 145 هکتار و رفسنجان 443 هکتار اعلام شده است.

    وی با بیان اینکه 275 هزار میلیون ریال تسهیلات در سال 94 برای ساخت و ساز مسکن در بافت فرسوده داده شده است، گفت: سرمایه گذارانی داریم که می خواهند اقداماتی خیرخواهانه را در سکونتگاه های غیررسمی انجام دهند ولی به دلیل اینکه نمی توان زمین رایگان به خیران و سرمایه گذاران داد در این راستا به دنبال مصوبه ای هستیم تا بتوانیم زمین رایگان را در اختیار پروژه های خیرخواهانه بگذاریم.

    بلوردی خواستار اختصاص اعتبار برای طرح مرمت و احیای بازارها و کاروانسراهای تاریخی و اصلاح زیرساخت های بافت فرسوده استان کرمان شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو