مدیران خودروعصر اعتبار

ثبت ملی ۶۸۰ اثر تاریخی در استان مرکزی‌

عصر ساختمان- ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بیش از دو هزار اثرتاریخی در استان مرکزی شناسایی شده که از این تعداد ۶٨۰ اثر به ثبت ملی و یک اثر تحت عنوان قنات ابراهیم آباد به ثبت آثار جهانی رسیده است.

ثبت ملی ۶۸۰ اثر تاریخی در استان مرکزی‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازایسنا، سیدمحمد حسینی در همایش ملی نانوفناوری و کاربردهای آن در علم و صنعت افزود: این استان از حیث اکوتوریسم و طبیعت گردی شاخص و در کشور برجسته است. آبگرم محلات، باغات گل، غارنخجیر دلیجان، مناطق حفاظت شده و کوه‌ها، سراب‌ها و ... از برخی ظرفیت‌های گردشگری استان است.

    حسینی تصریح کرد: در استان مرکزی صنایع دستی و سوغات جایگاه خاصی دارد و بیش از 110 محصول صنایع دستی به ظرافت در این نقطه تولید می شود و گردشگران از آنها استقبال می‌کنند.

    وی افزود: آیین های سنتی نیز در استان جایگاه ویژه ای دارند و از این میان می توان به جشن شکرگذاری، مراسم بیل گردانی، تعزیه و علم گردانی و... به عنوان مراسم ارزشمند سنتی اشاره کرد. استان برای حضور گردشگر حرفی برای گفتن و جایگاهی برای دیدن دارد.

    حسینی ادامه داد: با توجه به پژوهش گسترده در حوزه تاریخ و باستان شناسی توسط اساتید برجسته اعلام شد که وجود سنگ نگاره‌های تیمره در استان نشانگر قدمت تاریخ کشور در حد 30 تا 40 هزار سال قبل است.

    وی اظهار داد: این استان 20درصد از مشاهیر و مفاخر و علمای کشور را به خود اختصاص داده است که از جمله آنها می‌توان امام راحل، امیرکبیر، کربلایی کاظم ساروقی، شهید محلاتی، شهیدچمران و بسیاری دیگر را برشمرد.

    حسینی همچنین با ارزشمند، مهم و مقدس خواندن نقش راهنمایان گردشگری گفت: مردم  این منطقه گردشگر پذیر هستند.

    وی ادامه داد: اگر در جایی مردم روحیه و اشتیاقی برای راهنمایی گردشگران نداشتند، می‌توان دریافت که آن نقطه گردشگرگریز است.

    وی با اشاره به نکاتی افزود: نقد کشور از وظایف راهنمایان نیست، باید به داشته‌ها توجه کرد نه به نداشته‌ها. در عین حال در حوزه میراث فرهنگی نیز باید عرق ملی داشته و تمام قد در برابر خارجیان باید ایستاد و بانهایت احترام از داشته‌های کشور به خوبی دفاع کرد، چراکه کشور در تمامی زمینه ها دارای جایگاه است، باید مراقب هجمه های داخلی و خارجی بود.

    به گزارش ایسنا، در ادامه نمایندگان گردشگران شرایط خاص حوزه گردشگری و مسایل آن را مطرح کردند.

    در ادامه برگزاری اجلاس یاد شده، روسای انجمن های صنفی و راهنمایان گردشگری کشور از واحد صنعتی ایرالکو بازدید به عمل آوردند.

    روسای انجمن های صنفی و راهنمایان گردشگری روز گذشته از تالاب میقان اراک و حمام چهار فصل اراک و صبح امروز از شرکت لجور بازدید داشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی