مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن های مهر فاقد متقاضی، تعدیل شرایط می‌شوند

عصر ساختمان- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، با تاکید بر این‌که همه واحدهای مسکونی مهر تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مساکن مهر فاقد متقاضی، تعدیل شرایط می‌شوند.

مسکن های مهر فاقد متقاضی، تعدیل شرایط می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد اصغری‌مهرآبادی در سومین جلسه شورای مسکن استان زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان مشکلات ناچیزی در خصوص تکمیل و ارائه واحدهای باقی‌مانده از مساکن مهر دارد، این در حالی است که سقف تسهیلات بانکی طی دو مرحله از 250 میلیون ریال به 300 میلیون ریال افزایش یافت و بنیاد مسکن نیز امسال پرونده واحدهای باقی مانده را می‌بندد.

    این مسئول با اشاره به این‌که افزایش سقف تسهیلات پارسال 270 هزار واحد و امسال 791 هزار واحد را شامل شد، ادامه داد: مقرر است شرایط پروژه‌های فاقد متقاضی از جانب دولت تعدیل شود، البته این به وضعیت استان و موقعیت واحدهای مسکونی نیز بستگی دارد؛ در واقع تعدیل شرایط قطعا تصویب و ضوابط اجرایی آن نیز در ستاد وزارتخانه به شکل همزمان تدوین خواهد شد.

    وی با بیان این‌که خوشبختانه در بحث ارائه تسهیلات بانکی مشکلی وجود ندارد، افزود: بانک‌های عامل هنوز با موارد ریزی دست و پنجه نرم می‌کنند که با کمک دستگاه‌های متولی می‌توانند هرچه سریع‌تر نسبت به فروش اقساطی اقدام کنند؛ چراکه 50 میلیون ریال مابه‌التفاوت افزایش تسهیلات از محل فروش اقساطی تامین می‌شود؛ این در حالی است که خوشبختانه تا به امروز خط اعتباری 450 هزار میلیارد ریال پرداخت شده و آنچه برای مابه‌التفاوت لازم داریم بیش از یکصد میلیارد ریال است که تا به امروز 740 میلیارد ریال آن از متقاضیان وصول شده است.

    اصغری‌مهرآبادی تصریح کرد: در خصوص اتمام پروژه مسکن مهر یکی دیگر از مشکلات موجود تنگناهایی است که سازمان‌های وابسته با آن مواجه‌اند. مثلا سازمان ملی زمین و مسکن ظاهرا قطعاتی زمین دارد که می‌تواند در اختیار پروژه قرار دهد ولی متاسفانه اکثرا در حریم شهرها نیستند؛ در واقع اتمام و ارائه مساکن مهر از تعهدات ماست و خوشبختانه دولت تدبیر و امید تا کنون موفق شده 570 هزار واحد را به بهره‌برداری برساند. با این حال دولت از نظر مالی با مشکلاتی مواجه است که فقط در صورت اهتمام دسته جمعی دستگاه‌ها می‌تواند از موانع موجود عبور کند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح کشور 300 هزار واحد مسکونی مهر داریم که 50 درصد آن‌ها در مرحله نازک‌کاری هستند. این در حالی است که هر هفته جلسات مستمری با بانک‌های عامل برگزار می‌کنیم تا پروژه‌های راکد نیز تعیین تکلیف شوند و بتوانیم همه آن‌ها را تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو