مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر در حال بررسی

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه مسکن مهر طبق تهعد دولت پیشین باید در همان دوره به پایان می‌رسید گفت: ما هم‌اکنون وارث طرح مسکن مهر بوده و تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر آن را به پایان برسانیم، این درحالی است که درحال حاضر نیز تعداد پروژه‌های به اتمام رسیده دو برابر پروژه‌های تمام شده دولت قبل گزارش شده است.

افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر در حال بررسی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازمیزان، محسن نریمان اظهار کرد: قیمت نهایی مسکن مهر را با توجه به این‌که به انتهای کار رسیده‌ایم معنی "علی‌الحساب" را از دست داده و قطعی است. در فاز 11 قیمت نهایی را اعلام کرده‌ایم و در سایر فازها نیز در حال اعلام هستیم.


    وی ادامه داد: برای 86 متر زیربنای مفید که با مشاعات 106 متر می‌شود در فاز 11 حدود 39 میلیون و 750 هزار تومان از مردم دریافت می‌کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای یک واحد سه خوابه بزرگ 130 متری این نسبت تغییر می‌کند. مثلا در دره‌بهشت واحدها 130 متری است قیمت‌ها بالا می رود و اگر واحدهایی را با متراژ پایین تر داشته باشیم قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

    نریمان اظهار کرد:‌ عدد نهایی مسکن مهر را با تلرانس تقریبا بعلاوه و منهای 5 درصد تعیین کرده‌ایم، برای تدقیق آن کارشناسان در حال بررسی هستند.

    وی با بیان  این‌که همه پروژه‌های مسکن مهر مربوط به دولت قبل است و باید همان زمان تمام می‌شد، گفت: دولت قبل تمام شد، پروژه‌ها باید 18 ماهه تمام می‌شد، اما آنرا تمام نکردند. به هر حال پروژه‌های مسکن مهر از سال 87 آغاز شده و در آن دولت 6 سال هم فعال بود متاسفانه تمام نشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ما وارث طرح مسکن مهر هستیم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم پروژه ها را به اتمام برسانیم و تعداد پروژه‌های به اتمام رسیده دو برابر پروژه‌های تمام شده دولت قبل است.

    نریمان با اشاره به این‌که مسکن مهر پردیس را با پیشرفت 35 درصدی تحویل گرفتیم، افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها الان به 80 درصد رسیده است.

    وی با بیان این‌که متولی مسکن مهر فقط وزارت راه نیست، اظهار کرد: وزارتخانه‌های تعاون، نیرو، نفت، اقتصاد و... به نوعی در مسکن مهر مسئولیت دارند و باید همه با هم اقدام کنیم.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان گفت: در گزارش کمیسیون اصل نود آمده با توجه به درخواست وزارت راه و شهرسازی، پیشنهاد می‌کنیم عدد تسهیلات از 30 به 40 میلیون تومان افزایش یابد.

    نریمان بیان کرد: این موضوع در حال بررسی کارشناسی است و از حیطه وزارت راه و شهرسازی خارج است. شورای اقتصاد و بانک مرکزی باید در این‌باره نظر بدهند.

    وی پیش از این با اعلام شکایت شرکت عمران شهرهای جدید ایران برای پیگیری تخلف مالی در این شرکت گفت: تعدادی از پیمانکاران ما باید در این زمینه پاسخگو باشند و مسئله همچنان در حال بررسی پیگیری است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که همواره اعلام می‌شود یکی از دلایل طولانی شدن روند ساخت مسکن مهر پردیس دیر شروع شدن این پروژه‌ها بوده، اما ضعف مدیریت چه تاثیری در این روند داشته است، اظهار کرد: «مسکن مهر پردیس ماهیتا در آغاز مشکلات را نشان نداد، کار را آن کس کرد که تمام کرد. برای آغاز کار از پول بانک بگیرید و خرج کنید-کاری ندارد، اما باید بتوانید از مردم پول بگیرید و خرج کنید.»

    نریمان ادامه داد: «در دوره قبل 70 درصد از بانک پول گرفتند و 30 درصد پول مردم. اما ما 30 درصد پول بانک و 70 درصد از مردم پول گرفته ایم. کار ما ضد تورمی بوده و کار دولت قبل کاملا تورمی بود. آن 40 درصد تورم محصول پمپاژ نقدینگی به طرح مسکن مهر بود که وارد جریان اقتصاد شد.»

    وی تصریح کرد:‌ «ما توانستیم پیشرفت فیزیکی را از 35 درصد به 80 درصد -در شهر پردیس- برسانیم و هم این‌که مسئولان اقتصادی توانستند تورم را کنترل کنند. وگرنه اگر پمپاژ نقدینگی را ادامه می‌دادیم ممکن بود این کارها سریع‌تر انجام می‌شد اما قطعا با تورم 40 درصد دیگری در راه بود که دولت نپذیرفت که برای یک پروژه بیش از 90 درصد مردم را دچار مشکل کند.»

    معاون وزیر راه و شهرسازی  در پاسخ به این پرسش که اخیرا مشکلی برای چند مدیر شرکت عمران و یک سری از پیمانکاران به وجود آمده است، چه اقدامی در این زمینه انجام داده‌اید، افزود: «این نتیجه شکایتی بود که خود شرکت -عمران- انجام داد به خاطر یک پرداخت نابجایی بود که بدون رعایت مقررات انجام شده است.»

    نریمان بیان کرد: «تعدادی از پیمانکاران ما باید در این زمینه پاسخگو باشند، مسئله همچنان در حال بررسی پیگیری است و تعدادی زیادی از پیمانکاران فراخوانده شده‌اند.»

    وی با تاکید بر این‌که این شکایتی بوده که خود ما مطرح کرده ایم، گفت: «اینها باید مجوز را می‌گرفتند تا پرداخت درست انجام می‌شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو