مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس بازار مسکن:

رونق بازار مسکن به سال آینده موکول شد

عصر ساختمان- سرحدی با اشاره به کافی نبودن تسهیلات مسکن برای رونق بازار گفت: خروج از رکود بازار مسکن به سال آینده موکول خواهد شد.

رونق بازار مسکن به سال آینده موکول شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، محسن سرحدی در خصوص روند رکودی بازار مسکن گفت: مسئولان تمام جوانب رکود چندین ساله مسکن را در نظر نگرفته ‌اند و تنها وعده خروج از رکود بدون حل کردن صورت مسئله اساسی می‌دهند.

    وی در ادامه افزود: رکود بازار مسکن تا پایان سال جاری ادامه دارد و افزایش وام مسکن و کاهش سود تسهیلات مروبط به این بخش به تنهایی نمی‌تواند موجب حرکت بخش بازار مسکن شود.
    کارشناس بازار مسکن با اشاره به عدم توانایی مردم برای دریافت وام مسکن بیان کرد: با توجه به افزایش وام مسکن از 60 میلیون به 80 میلیون و افزایش اقساط وام این وام تمامی افراد توانایی بازپرداخت آن را نداشته و به همین دلیل نباید با این راه حل انتظار رشد مسکن را داشت.

    سرحدی با بیان اینکه وام مسکن قدرت خرید افراد را افزایش می‌دهد اظهار کرد: وام مسکن در مرحله اول اقدام خوب و موثر محسوب می‌شود که می‌تواند قدرت خرید افراد را افزایش دهد ولی این تنها راه حل برای خانه دار کردن مردم نیست و باید به فکر اساسی برای شرایط فعلی بازار مسکن باشیم.

    وی در ادامه یادآور شد: باید به فکر ایجاد ابزارهای مالی جدید در بخش مسکن باشیم زیرا صندوق‌های پس‌انداز منابع محدودی دارند و به هیچ عنوان جوابگوی تقاضای انباشته شده بازار مسکن نیستند، لذا دولت باید از روش‌های دیگر همچون جذب منابع مالی سرمایه‌گذاری خارجی اقدام به رفع رکود مسکن کند.

    کارشناس بازار مسکن با اشاره به افزایش 20 درصدی معاملات مسکن در تهران گفت: بعد از امضای برجام انتظار داشتیم که هم اکنون بخش ساختمان وارد رونق شود اما این مسئله به تاخیر افتاد زیرا نتایج برجام در اقتصاد کمتر دیده شد، البته برجام اثر روانی مختصر خود را ایجاد کرد که همین افزایش حدود 20 درصدی معاملات مسکن تهران به همین دلیل است.

    سرحدی در انتها خاطر نشان کرد: روند رکودی بازار مسکن در سال جاری به پایان نخواهد رسید و امید برای روند این بازار به سه ماه نخست سال آینده موکول خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار