مدیران خودروعصر اعتبار

۲ میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور غیر مقاوم است

عصر ساختمان- بیرجند- معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در کل کشور قریب به دو میلیون واحد کم دوام روستایی وجود دارد.

۲ میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور غیر مقاوم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل از خبرگزاری مهر، هادی درفشی اظهار کرد: امید است در برنامه های پیش رو، بازسازی این خانه ها نیز تحت پوشش قرار گیرند.

    وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتدای سال 84 فعالیت های خود را در زمینه اجرای طرح هادی، مقاوم سازی خانه های روستایی و ساخت واحد های مسکونی را آغاز کرده است.

    درفشی با بیان اینکه به طور متوسط در هر سال 200 هزار واحد در روستاها بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی می شود، گفت: تاکنون یک میلیون و 700 هزار واحد به اتمام رسیده است.

    وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 200 هزار واحد در خانه های روستایی مقاوم سازی و بازسازی می شوند، افزود: برای بازسازی هر واحد 20 میلیون وام با باز پرداخت 12 ساله اعطا می شود.

    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: امید است در آینده ای نزدیک با استقبال روستاییان، تمام واحد های کم دوام تحت پوشش طرح واقع شوند.

    روند اجرای طرح های هادی روستایی کند است

    درفشی با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی، بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئول اجرای این طرح در روستاهای بالای 20خانوار است.

    وی با بیان اینکه تاکنون طرح هادی برای 96 درصد از روستاها تهیه شده است، گفت: تا پایان سال جاری و یا شش ماهه اول سال آینده، طرح هادی برای تمام روستاهای بالای 20 خانواده تهیه می شود.

    درفشی با بیان اینکه روند اجرای طرح های هادی روستایی کند است، گفت: تاکنون در 45 درصد روستاهای سطح کشور این طرح اجرایی شده است.

    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: از ابتدای سال 84 تاکنون، طرح هادی در 15 هزار و 489 روستای اجرایی شده است.

    پیش بینی سهمیه قیر اجرای طرح هادی برای خراسان جنوبی

    وی از صدور سه میلیون و 62 هزار سند روستایی در کشور خبر داد و گفت: همچنین 147 هزار و 572 سند شهری برای شهرهای زیر 25 خانوار صادر شده است.

    درفشی با اشاره به مسکن معلولان، بیان کرد: هم اکنون 11 هزار واحد مسکونی برای خانواده هایی که بیش از دو معلول دارند ساخته می شود.

    وی ادامه داد: طی توافق نامه ای با برخی از دستگاه ها و نهاد های مربوطه، برنامه ای چهار ساله برای واحدهای مسکونی معلولان بسته شده است.

    درفشی ادامه داد: هم اکنون دوسال از این برنامه گذشته و تا پایان سال جاری دو هزار واحد به بهره برداری می رسد.

    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: امید است سهمیه خوبی برای قیر خراسان جنوبی در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو