مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز طرح سرشماری سراسری کارگران ساختمانی

عصر ساختمان- دبیرکل خانه کارگر از آغاز سرشماری کارگران ساختمانی به وسیله ثبت‌نام در سامانه خدمات رفاهی خبر داد.

آغاز طرح سرشماری سراسری کارگران ساختمانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از ایلنا، علیرضا محجوب بااعلام اینکه چهارمین جلسه مربوط به قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان به تاریخ اول ماه جاری (روز گذشته) در محل معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون برگزار شد، افزود: براساس مصوبات همین جلسه قرار است تا از طریق ثبت‌نام در پنجره واحد سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران از کارگران ساختمانی سرشماری صورت بگیرد.

    وی در ادامه گفت: مقدمات و اطلاع رسانی در باره این سرشماری از آذرماه امسال به مدت یک ماه در هر استان انجام خواهد شد و در طول این مدت اعضای مجمع نمایندگان مجلس استان، مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران کل سازمان تامین اجتماعی و انجمن صنفی کارگران ساختمانی و سایر مسئولان مربوطه همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.

    وی گفت: پیشتر از این طرح در شهریورماه امسال در استان قم نیز رونمایی شده بود.

    محجوب در ادامه تصریح کرد: این سرشماری به مدت دو ماه از اول دی ماه سال جاری آغاز می‌شود و از این تاریخ صرفا کارگرانی می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند که در سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران ثبت نام کرده و استحقاق و اشتغال آنها از طریق پایگاه اطلاعات و بررسی‌های میدانی محرز شده باشد.

    محجوب در ادامه تاکید کرد: از این پس کلیه کارگران ساختمانی (چه آنانی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند و چه کارگرانی که هنوز نتوانسته‌اند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند) ملزم هستند تا در این سامانه ثبت‌نام نمایند.

    شایان ذکر است کسانی که بدون ثبت نام در سامانه خدمات رفاه جمهوری اسلامی ایران و بررسی‌های میدانی مربوطه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند وفق تبصره دو ماده واحده قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان با آنها برخورد خواهد شد.

    همچنین گفتنی است: وفق نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری وقوع حوادث در مواردی غیر از عناوین ذکر شده در ماده (1) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی (ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و یا تخریب) ، حوادث غیرناشی از کار تلقی شده و از مزایای مواد 59، 75 و 80 قانون تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد. این موضوع برای کلیه حادثه دیدگان از زمان اجرای قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی لازم الاجرا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو