مدیران خودروعصر اعتبار

رسیدگی به خانواده‌های دارای چند معلول در دستور کار شهرداری

عصر ساختمان- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: توجه به خانواده‌های دارای بیش از دو معلول به عنوان نیازمندان خاص شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته که باید با همفکری اعضای شورای راهبردی معلولان شهرداری تهران دستورالعملی برای رسیدگی به آنان تهیه و تدوین شود.

رسیدگی به خانواده‌های دارای چند معلول در دستور کار شهرداری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزار ش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل ازایسنا، مجتبی عبدالهی در بیست و دومین نشست شورای معلولان شهرداری تهران اظهار کرد: پیگیری ها و تلاشهای مکرر اعضای شورای راهبردی معلولان شهرداری تهران منجر به تشکیل کانون معلولان محلات شهر تهران شده و اقدامات زیادی در بخش خدمت رسانی به جامعه توان یابان صورت گرفته است.

    وی تلاش در راستای خدمتگزاری به جامعه معلولان کشور بویژه شهر تهران را از وظایف مهم مدیریت شهری دانست و افزود: در این میان انجمن ها و سازمان های مردم نهاد، خیریه ها و جامعه معلولان می توانند ما را در شناسایی نقصان ها و موانع شهری موجود در پایتخت برای زندگی بهتر این جامعه توانمند یاری کنند.

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: جامعه معلولان ما نیز باید مطابق سایر افراد جامعه در شهر زندگی کنند و از امکانات و تجهیزات شهری به طور عادلانه و مساوی با دیگر شهروندان بهره ببرند.

    وی با تاکید بر تلاش مدیریت شهری برای رفع مشکلات افراد دارای معلولیت پایتخت، افزود:  بناداریم از توان فکری و تجربیات نمایندگان جامعه معلولان برای انجام کارویژه برای خدمت رسانی به جامعه معلولان و خانواده های خاص استفاده کنیم.

    عبدالهی با اشاره به بازدید دکتر قالیباف از منازل معلولان و دیدار با خانواده های آنان افزود: در مناطق مختلف خانواده های دارای چند معلول وجود دارند که بر اساس تاکید شهردار تهران، باید به آنان رسیدگی ویژه شود.

    وی خاطرنشان کرد: توجه به خانواده های دارای بیش از دو معلول به عنوان نیازمندان خاص شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته که باید با همفکری اعضای شورای راهبردی معلولان دستورالعملی برای رسیدگی به آنان در باب خدمات درمانی، اهدای ویلچر، تعمیرات منزل، نصب آسانسور، مناسب سازی معابر در جلوی منازل آن و... تهیه و تدوین شود.

    معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نصب و تجهیز وسایل ورزشی خاص برای معلولان در کلینیک های توانبخشی و بوستان ها، تعبیه وسایل و تجهیزات بازی و سرگرمی در پارک نزدیک مدرسه افراد دارای معلولیت را از جمله موارد نیاز افراد دارای معلولیت دانست.

    بنا براعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،وی با تاکید بر استمرار جلسات شورای راهبردی معلولان گفت: برای برگزاری باشکوه برنامه های روز جهانی معلولان ( 12آذر) باید جلسات هماهنگی تشکیل و برای آن مناسبت برنامه ریزی انجام شود.

    طی این نشست سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران به ارائه گزارشی از فعالیت کانون های معلولان مناطق 22 گانه و شورای راهبردی معلولان پرداخت و خواستار هم افزایی تمامی دستگاه های متولی و نهادها و انجمن های فعال در حوزه معلولان برای رسیدگی به این قشر از شهروندان پایتخت شد.

    در ادامه علی اصغر عین‌القضات مشاور شهردار تهران در امور توان‌یابان، طی سخنانی مناسب سازی معابر را در راستای سهم معلولان از عدالت اجتماعی دانست و با اشاره به اهمیت تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت، ضرورت نظارت و اصلاح ساخت و سازها در اجرای پروژه های شهری را مورد تاکید قرار داد.

    عین القضات از راه اندازی 22 پارک ویژه معلولان در مناطق 22 گانه شهرداری تهران خبر داد و افزود: تاکنون بخشی از موانع فیزیکی بر سر راه معلولان را با کمک شهرداران مناطق برداشته ایم و با پیگیری جامعه معلولان این روند ادامه می یابد.

    در ادامه محمد تقی جغتایی استاد دانشگاه و مشاور وزیر بهداشت ضمن ابراز خرسندی از تشکیل شورای راهبردی معلولان، تشکیل شورا را راهی برای خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: باید برای کلیه شهروندان اعم از معلولان، جانبازان، سالمندان و ... شرایطی فراهم شود که به راحتی بتوانند در سطح شهر تردد و از امکانات شهری استفاده کنند.

    علی محمود نژاد رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان کشور نیز طی سخنانی ایجاد سامانه حمل و نقل معلولان، ایجاد ورزشگاه قمر بنی هاشم به عنوان یکی از ورزشگاه‌های بی‌نظیر ویژه معلولان در خاورمیانه، رایگان شدن بلیط مترو برای معلولان، انتصاب سه نفر به عنوان مشاور شهردار در امور معلولان را از جمله اتفاقات خوب دوران مدیریت دکتر قالیباف برشمرد.

    همچنین اعضای این شورا بر مواردی چون مناسب سازی معابر و برداشتن موانع فیزیکی و فرهنگی، طراحی مدل هوم ویزیت از سوی خبرگان و نیازسنجی از معلولان جهت حمایت از خود و خانواده های آنان،  فرهنگ سازی در زمینه مسائل معلولان و... تاکید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار