مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی شد

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن نهاوند با اشاره به مقاوم‌سازی ۱۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی گفت: تاکنون ۲۲ هزار و ۴۲۳ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستاهای شهرستان نهاوند صادر شده است.

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازتسنیم، داوود سوری اظهار داشت: تاکنون در 70 روستای نهاوند مرحله نخست طرح بهسازی روستایی انجام شده که 49 روستا به طور کامل و 21 روستا نیز به صورت نیمه تمام در حال اجرا است.

    وی افزود: تاکنون از محل اعتبارات ملی استانی و شهرستانی بیش از 20 میلیارد تومان برای انجام پروژهای این بنیاد و بهسازی 70 روستا پرداخت شد.

    وی تصریح کرد: از محل اعتبارات کمک خرید قیر یارانه‌ای دولت به روستاها از زمان اجرای این طرح 25 روستا در شهرستان نهاوند با اعتبار 30 میلیارد ریالی آسفالت شدند و در امسال نیز 12 روستا عملیات جدول‌گذاری آغاز شد.

    رئیس بنیاد مسکن انقلابی اسلامی نهاوند بیان کرد: آسفالت 25 روستای نهاوند با کمک قیر یارانه‌ای 4 هزار و 800 تنی انجام شد که پس از تکمیل و آماده‌سازی مراحل جوی، جدول و زیرسازی معابر عملیات آسفالت‌ریزی با کیفیت انجام می‌شود.

    وی گفت: تاکنون 15 هزار و 100 واحد مسکن روستایی در نهاوند مقاوم‌سازی شد و یک هزار واحد دیگر نیز در دست ساخت است که تاکنون بیش از 70 درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شد.

    سوری عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 23 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که 53 درصد روستاهای نهاوند زیرپوشش طرح هادی قرار گرفته‌اند همچنین در نهاوند تاکنون 22 هزار واحد از این تعداد دارای سند مالکیت شدند.

    وی تصریح کرد: تمام 168 روستای نهاوند دارای طرح هادی هستند و 21 روستای شهرستان نهاوند کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند که این روستاها نیز تعیین محدوده شده‌ و 158 فقره طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار تهیه‌ شده است.

    رئیس بنیاد مسکن انقلابی اسلامی نهاوند افزود: تاکنون از مجموع 25 هزار و 242 فقره سند صادره شده تعداد 22 هزار و 423 سند مالکیت برای روستاهای شهرستان و مابقی نیز به تعداد 2 هزار و 819 فقره شهری بوده است.

    وی با اشاره به کسب رتبه عالی در مورد سنددار کردن واحدهای روستایی در استان بیان کرد: شهرستان نهاوند در مورد سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی 85 درصد از کار را تاکنون عملیاتی کرده و رتبه‌ای بسیار عالی را نسبت به سایر شهرستان‌های استان کسب کرده است.

    سوری تأکید کرد: امسال وام‌های نوسازی مسکن روستایی از 15 میلیون تومان به 18 میلیون تومان افزایش پیدا کرده ‌و برای متقاضیانی که قصد دارند بافت قبلی را تخریب کرده و بازسازی کنند مبلغ تسهیلات به 20 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو