مدیران خودروعصر اعتبار

در دفاع از حقوق بیت‌المال صورت گرفت

آزادسازی بیش از ۳ و نیم هکتار از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از ۳ و نیم هکتار از اراضی دولتی طی اجرای حکم قانونی آزادسازی و از چنگال زمین‌خواران رفع تصرف شده است.

آزادسازی بیش از ۳ و نیم هکتار از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، قاسم قاسمی با اعلام اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری بیش از 3 و نیم هکتار از اراضی دولتی طی اجرای حکم قانونی آزادسازی و از چنگال زمین‌خواران رفع تصرف شده است، اظهار کرد: بیش از 36 هزار و 527 مترمربع از اراضی ملی به ارزش حدود بیش از  155 میلیارد ریال آزادسازی و به بیت‌المال بازگشت و بیشترین رفع تصرفات از نظر ارزش ریالی مربوط به شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان و کوهرنگ است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر حفظ و نگهداری اراضی ملی تصریح کرد: برای تحقق این امر، در برخورد قانونی و مقابله با سودجویان زمین هیچ‌گونه اغماض و چشم‌پوشی نخواهیم داشت و تمام افرادی که در این زمینه احساس مسؤولیت دارند باید با مشارکت مردم در حفظ و نگهداری بیت‌المال بکوشند.

    وی با اشاره به راه‌اندازی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان از 6 ماه پیش گفت: قطعاً با راه‌اندازی این یگان موضوع برخورد با زمین‌خواری و بازپس‌گیری اراضی ملی در استان با جدیت بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

    قاسمی با اشاره به اینکه با وجود آماده‌باش کامل نیروهای یگان حفاظت در تمام عرصه‌های ملی، روند نزولی در تصرفات را شاهد هستیم، افزود: این امر مرهون تلاش شبانه‌روزی پرسنل یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بوده و چنین تصرفات غیرقانونی اراضی دولتی و ملی به فرهنگی نادرست تبدیل شده و برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و متصرفان باید اطلاع‌رسانی شود.

    وی در زمینه اقدامات پیشگیرانه به تشکیل یگان‌های حفاظت و ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: شهروندان می‌توانند قبل از خرید زمین از طریق شماره تلفن 03833333222 اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تماس گرفته و از ملی نبودن اراضی خود اطمینان حاصل کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان  چهارمحال و بختیاری خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مردم برای مقابله با پدیده زمین‌خواری شد و افزود : اراضی ملی و دولتی سرمایه‌های عمومی هستند و باید به خوبی از آن‌ها حفاظت و صیانت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار