مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با مسئولین گلستان مطرح کرد:

راه اندازی خانه گفتمان شهری راهی برای مرمت بافت های تاریخی

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرمت و بهسازی بافت های تاریخی در مردم باید نهادینه شود، گفت: تنها راه حل احیای این بافت ها جریان سازی روند مرمت و بهسازی آنها و راه اندازی گفتمان های شهری است.

راه اندازی خانه گفتمان شهری راهی برای مرمت بافت های تاریخی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر محمد سعید ایزدی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: با راه اندازی خانه گفتمان شهری و دعوت از استادان و منتقدان بافت، بسیاری از گله مندی های موجود حل شده و احیای این مناطق در بین مردم فرهنگ سازی می شود.

    وی، مردم و بخش خصوصی را ارکان اصلی بهسازی و مرمت بافت های تاریخی دانست و افزود: با راه اندازی خانه های گفتمان، فضایی آزاد بوجود خواهد آمد که مردم، اساتید و منتقدان بافت طرح سوال کرده و با مسئولان احساس راحتی کنند.

    ایزدی با تاکید بر این نکته که نقش بخش دولتی در احیا و بهسازی بافت های تاریخی، نقش حمایت گری است،اضافه کرد: دستگاههای متولی از جمله شهرداری ها و میراث فرهنگی باید ناظر این اقدامات بوده و حمایت آنان از احیا و بهسازی بافت های تاریخی باید به گونه ای باشد که موجب دلسردی مردم و بخش خصوصی نشود.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: موفقت آمیز بودن اجرای عملیات مرمت و بهسازی در مناطق مختلف باعث به جریان افتادن و تداوم این روند و مشارکت حداکثری مردم می شود.

    وی با بیان اینکه به دنبال بهانه های خوب برای احیا و فعال سازی بافت های تاریخی هستیم، افزود: بازآفرینی شهری از دغدغه های مهم مسوولان  است اما آنچه اهمیت دارد و باید بدان توجه بیش از پیش کرد؛ مراقبت از اجرای کیفی عملیات بهسازی و عدم تخریب این مناطق است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برای این کار لازم است نهادی نظارتی راه اندازی شود که خانه گفتمان می تواند زمینه ساز و پیام رسان این هدف باشد و با دعوت از اساتید و صاحبان فن و تجربه، نقاط ضعف و قوت بازآفرینی ها بررسی شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: باور و علاقمندی مسئولان به بافت های تاریخی کمک شایانی به نهادینه سازی احیا و بهسازی آنها می کند.

    ابراهیم کریمی با ابراز رضایت و خرسندی از همکاری و تعامل مدیرکل راه و شهرسازی در بهسازی و احیای بافت های تاریخی استان، افزود: این شیوه کار، این احساس را در میراث فرهنگی تداعی ساخته که تنها با کمک و مشارکت دستگاههای متولی می توان بازآفرینی شهری را تحقق بخشید.

    وی از راه اندازی خانه گفتمان در زمینه احیای بافت های تاریخی گرگان استقبال کرد.

    در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز گفت: در شروع بهسازی و احیای بافت های تاریخی اگر حمایت دستگاههای دخیل از جمله استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی نبود، توفیقی حاصل نمی شد.

    ابراهیم مبارک قدم با استقبال از راه اندازی خانه گفتمان بافت های تاریخی در استان، گفت: این فضاها و استفاده از تجربه و دانش اساتید و اهل فن در چارچوب قانون، کمک بسزایی به خدمات، اهداف و سیاست های بخش دولتی می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی