مدیران خودروعصر اعتبار

اتمام عملیات اجرایی فاز دوم مقاو‌م‌سازی حرم مطهر سیدالشهداء(ع)

عصر ساختمان- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: عملیات اجرایی فاز دوم مقاوم‌سازی حرم مطهر سید‌الشهداء (ع) با موفقیت به پایان رسید.

اتمام عملیات اجرایی فاز دوم مقاو‌م‌سازی حرم مطهر سیدالشهداء(ع)
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، علی مهاجری اظهار داشت: به لطف خداوند و عنایت خاصه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و پس از مقاوم‌سازی و لاغرسازی موفقیت‌آمیز ستون باب‌الرأس و اطراف آن که در فروردین ماه سال جاری در ایام ولادت حضرت زهرا (س) به بهره‌برداری رسید، فاز دوم این طرح نیز اجرایی شد.

    وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر لاغرسازی و مقاوم‌سازی ستون سمت محل دفن شهدای کربلا، ستون‌ها، رواق‌ها و طاق‌های بنای قدیمی حرم مطهر که پیرامون ستون مذکور واقع شده‌اند از عمق سه متری کف حرم تا جداره ستون‌ها و زیر طاق‌ها و پشت بام حرم مطهر با استفاده از مرغوب‌ترین مصالح روز و به کار بردن بتن خودمتراکم با مقاومت بسیار بالا به طور کامل مقاوم‌سازی شد.

    مجری پروژه ترفیع گنبد مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: شیوه به کار رفته در مقاوم‌سازی حرم مطهر اباعبدالله (ع) از نظر فنی با بهره‌مندی از جدیدترین علم روز انجام شده و تا 500 سال آینده استحکام خواهد داشت.

    مهاجری ابراز داشت: با کاهش حجم بخشی از ستون مذکور، فاصله ضریح مطهر تا ستون شهدا از 1.70 متر به 4.30 متر افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: مقاوم‌سازی و کاهش حجم این ستون و ستون‌های مجاور، گره‌هایی را که در ایام خاص مانند عاشورا، اربعین، عرفه، شب‌های جمعه و ... بر اثر ازدحام جمعیت زائران در حرم مطهر و اطراف ضریح مقدس به دلیل تنگی مسیر باز کرده و موجب سهولت و روان شدن مسیر زیارتی خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) شده و رضایت و خشنودی مسئولان تولیت حرم مطهر را به دنبال داشته است.

    مهاجری افزود: تزئینات معماری قسمت‌های مذکور شامل سنگ‌کاری، مقرنس کاری و آیینه کاری باقی مانده که بعد از اربعین حسینی (ع) انجام خواهد شد.

    وی گفت: تاکنون حدود 47 درصد از کل بافت قدیم حرم مطهر امام حسین (ع) مقاوم‌سازی شده و علاوه بر آن تاکنون با لاغرسازی ستون‌ها بیش از 50 مترمربع به فضای زیارتی اطراف ضریح مطهر و محدوده حرم افزوده شده است.

    مهاجری افزود: مابقی مقاوم‌سازی حرم مطهر و لاغرسازی سایر ستون‌ها در کربلای معلی و هم زمان با ساخت و ترفیع گنبد مطهر در کرمان و انتقال آن به کربلا تا 20 ماه آینده به اتمام می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار