مدیران خودروعصر اعتبار

آمار موقت از جمعیت ایران ۹۵

عصر ساختمان- رئیس مرکز آمار ایران از تمدید سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تا اول آذرماه خبرداد و گفت: این اقدام به درخواست استان‌ها انجام شده است.

آمار موقت از جمعیت ایران ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، امیدعلی پارسا دیروز اعلام کرد: بنا به درخواست برخی از استان‌ها خصوصا مراکز استان‌ها، زمان سرشماری نفوس و مسکن سال 95 تا روز دوشنبه اول آذرماه تمدید شد. رئیس مرکز آمار ایران افزود: تا روز پنج‌شنبه 22 میلیون و 200 هزار خانوار شامل 73 میلیون و 200 هزار نفر در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کرده‌اند که 4/ 91درصد خانوارهای کشور را در برمی‌گیرد. این در حالی است که بنا بر اعلام رئیس مرکز آمار تا صبح دیروز – جمعه – 97 درصد عملیات سرشماری به انجام رسیده است.

    رئیس مرکز آمار ایران همچنین درخصوص افرادی که از آمارگیری جا مانده‌اند، بیان کرد: افرادی که غایب بودند می‌توانند به‌صورت اینترنتی و با کد سرشماری به سایت سرشماری نفوس و مسکن مراجعه کنند یا با تماس تلفنی اطلاعات خود را به ستادهای سرشماری ارائه دهند. به گزارش «دنیای اقتصاد» همچنین ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 95 روز گذشته اعلام کرد: در اکثر مناطق کشور روز جمعه 28 آبان ماه سرشماری به پایان رسید؛ ولی بنا به درخواست برخی از ستادهای سرشماری در شهرستان‌ها، برای کمتر از 10 درصد ماموران سرشماری عملیات تکمیلی به ویژه سرشماری از خانوارهای غایب (خانوارهایی که هنگام مراجعه ماموران سرشماری در منزل حضور نداشته‌اند)، سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، تا پایان روز دوشنبه اول آذر 95 ادامه پیدا می‌کند.

    تاکنون 211 هزار خانوار غایب از طریق اینترنت اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. در این مرحله ماموران سرشماری به تمام خانوارهای کشور مراجعه می‌کنند و از خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند، کد آماری را دریافت و وارد تبلت می‌کنند. این درحالی است اگر خانوار در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده باشد، اطلاعات خانوار از طریق مصاحبه دریافت و وارد تبلت می‌شود. خانوارهایی که موفق به شرکت در سرشماری اینترنتی نشده‌اند، باید به وب‌گاه سرشماری مراجعه و با کد خانوار غایب ثبت‌نام کنند یا با ستادهای سرشماری تماس بگیرند و به‌صورت تلفنی سرشماری شوند. ستاد سرشماری کشور استفاده از اینترنت را برای ثبت اطلاعات خانوارهای غایب توصیه کرده است، همچنین خانوارهایی که کد آماری خود را گم کرده‌اند باید به وب‌گاه سرشماری قسمت بازیابی کد آماری مراجعه کنند، خانوارهای غایب نیز سریعا برای ثبت نام اقدام کنند تا ماموران مجبور به مراجعه مجدد نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار