مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه سازان خبر داد:

آمارهای تکان دهنده از رکود بازار مسکن

عصر ساختمان:دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه دولت باید بهبود بازار مسکن را در اولویت برنامه های خود قرار دهد گفت: متاسفانه میزان صدور پروانه های ساختمانی درمقایسه با سال ۹۰ برخی ازمناطق بیش از ۶۰ درصد است .

آمارهای تکان دهنده از رکود بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تجارت نیوز، پور حاجت دبیرکانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه ساخت وساز در کشور نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته است ،گفت:  طبق آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار میزان صدور پروانه های ساختمانی در مقایسه با سال گذشته بسیار کاهش یافته است.
    وی افزود: در حال حاضر دولت میزان صدور پروانه های ساختمانی را در دوسال پیاپی که با رکود مواجه بودیم مقایسه می کند و این موضوع باعث می شود آمار چندان دقیقی ارائه نشود.
    پور حاجت یاد آور شد: در حال حاضر طبق آمار میزان صدور پروانه های ساختمانی نسبت به سال های گذشته با کاهش 30 تا 40 درصدی روبرو بوده در حالی که این میزان در مقایسه با سال های رونق بسیار بیشتر است.
    دبیر کانون سراسری انبوه سازان در ادامه افزود: در صورتی که میزان صدور پروانه های ساختمانی با سال 90 مقایسه گردد میزان کاهش صدور پروانه های ساختمانی بیش از 60   تا 70 درصد دربرخی از مناطق خواهد بود.
    پور حاجت تصریح کرد: دولت باید بازگشت رونق به بخش ساخت وساز را در اولویت برنامه های کاری خود قرار دهد و یک بار برای همیشه با برنامه ریزی دقیق  حوزه مسکن را تقویت کند.
    وی با اشاره به اینکه آمارهای تکان دهنده ای از رکود در بازار مسکن اعلام می شود افزود : ما در دوره های گذشته تجربه سونامی در بازارمسکن را داشته ایم بنابراین باید با استفاده ازتجربه های سال های گذشته نگذاریم این اتفاق دوباره رخ  دهد.
    دبیر کانون سراسری انبوه سازان توضیح داد: بازار مسکن برابری عرضه و تقاضا است بنابراین هرچه میزان عرضه در بازار کاهش یابد با افزایش میزان تقاضا بازار با رشد قیمت مواجه می شود.
    پور حاجت در ادامه خاطر نشان کرد: دولت باید بهبود وتقویت تولید مسکن با کمک بخش خصوصی در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار