مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ؛

با ادامه وضعیت موجود و حاشیه نشینی، مددجویان کمیته امداد افزایش می‌یابد

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بسیاری از مراجعان کمیته امداد تنها خواهان اشتغال هستند و کمک‌های این نهاد را نمی‌خواهند.

با ادامه وضعیت موجود و حاشیه نشینی، مددجویان کمیته امداد افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا ، پرویز فتاح درباره علت افزایش فقر درجامعه با بیان اینکه ریشه اصلی فقر در جامعه به رونق اقتصادی کشور و درآمد سرانه ملی GDP باز می‌گردد ،گفت: وقتی بنیاد اقتصادی کشوری رشد می‌کند طبیعی است که به سمت رفع فقر حرکت می‌کند. اما وقتی رشد اقتصادی کشور چند سال منفی بوده ونرخ تورم ناگهان چند برابر شده است یا اقتصادمان متکی بر نفت است تمام این شاخص‌ها به صورت طبیعی فقر را تقویت می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه کشورهایی که توانسته‌اند برفقر فائق آیند بنیه اقتصادی خود را تقویت کرده‌اند ادامه داد: براساس قانون اساسی آموزش و پرورش در جامعه ما باید رایگان و برای همه آحاد ملت باید مساوی باشد در حالیکه چنین نیست زیرا درآمد دولت‌ها کم است و اگر بنیه اقتصادی قوی شود به آموزش و پرورش رسیدگی بیشتری می‌شود و در نتیجه تمامی بچه‌ها اعم از شهری و روستایی به بهترین مدارس خواهند رفت.

    هزینه درمان همچنان بالا است

    فتاح همچنین با اشاره به اینکه دولت یازدهم در خصوص بهداشت و درمان نیز اقدامات خوبی انجام داده است، خاطرنشان کرد: اما در حال حاضر این اقدامات ناقص است و همچنان هزینه درمان بالا است در حالیکه اقشار کم‌درآمد توان پرداخت آن را ندارند. اما اگر بنیه اقتصادی کشور قوی شود دولت اعلام می‌کند تمام اقشار جامعه از نظر بیمه درمان 100 درصد تحت پوشش هستند.

    رئیس کمیته امداد با تاکید براینکه کاهش بیکاری و اشتغال مردم، آنان را از قرار گرفتن تحت پوشش کمیته امداد بی‌نیاز می‌کند، اظهارکرد: بسیاری از مراجعه ‌کنندگان به کمیته امداد تنها خواهان اشتغال هستند و کمک‌های کمیته امداد را نمی‌خواهند و این سوال برای ما پیش می‌آید که چگونه افراد را شاغل کنیم.

    وی گفت: اساس فقر مسائل اقتصادی است و تمامی دولت‌ها دست به دست هم دادند تا وضعیت اقتصادی امروز چنین شده است و تا زمانی که این روند ادامه دارد تعداد ورودی‌ها به کمیته امداد افزایش یافته و نباید انتظار کاهش آن را داشته باشیم.

    فتاح همچنین در خصوص وضعیت مسکن روستایی با تاکید براینکه کمیته امداد مسئول احداث خانه‌های روستایی نیست ، بیان کرد: ما در مجلس و دولت در این خصوص قانون داریم و مناطق محروم یکی از معاونت‌های ریاست‌جمهوری است.

    افزایش اعتبار مسکن مددجویی در کمیته امداد

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد تنها مسئولیت مددجویان خود را برعهده دارد، گفت: مسکن روستایی اوضاع خوبی ندارد و در برابر زلزله مقاوم نیست که مسئول این مساله و ساخت مسکن درروستاها کمیته امداد نیست.

    وی با تاکید بر اینکه مسکن از لوازم اصلی زندگی هر فرد است و قانون اساسی نیز بر این مساله تاکید دارد، عنوان کرد: هر ایرانی باید از یک مسکن مناسب برخوردار باشد و اگر وضعیت اقتصادی دولت‌ها بهبود یابد اعتبار بیشتری به مسکن اختصاص خواهند داشت و مشکل مسکن مردم حل خواهد شد.

    فتاح با بیان اینکه کمیته امداد به نوبه خود برای کمک به جامعه محرومان به وضعیت مسکن این گروه رسیدگی بیشتری می‌کند گفت: در حال حاضر اعتبار مسکن مددجویان را چند برابر افزایش داده‌ایم و قصد داریم در آینده نیز این اعتبار را افزایش دهیم. فکر می‌کنم بتوانیم ظرف چند سال بخش عمده مشکل مسکن تحت پوشش را بتوانیم حل کنیم اما بحث مسکن افراد غیرتحت پوشش به قوت خود باقی خواهد ماند.

    رسیدگی به حاشیه شهرها تبدیل به مساله‌ای حساس شده است

    رئیس کمیته امداد در خصوص ساخت مسکن مددجویان در تهران اظهار کرد: در این زمینه با شورای شهر هماهنگی‌هایی انجام شده و در خصوص محلات جنوبی تهران همچون محله‌ هرندی که منطقه‌ای آسیب‌پذیر بود همکاری دسته‌جمعی صورت گرفته به نحوی که امروز فضای آن منطقه تغییر کرده است.

    وی اضافه کرد: ما در این خصوص با شهرداری تهران همکاری نزدیک داریم چنانچه که امروز بخشی از فعالیت‌های شهرداری با ما منطق شده و اطلاعات ما مبادله می‌شود اما وسعت کار در تهران زیاد است.

    فتاح گفت: براینکه حاشیه نشینی در تهران وضعیت نامناسبی را ایجاد کرده است. امروز شرایط به گونه‌ای است که رسیدگی به این مناطق و ایجاد زیرساخت برای آنها تبدیل به مساله‌ای حساس شده است.

    رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه این نهاد مسئول حاشیه شهرها نیست، عنوان کرد: در تهران ، مشهد ، قم و بسیاری از شهرهای بزرگ حاشیه‌نشینی تبدیل به یک آسیب بزرگ شده است که رسیدگی به آن از توان کمیته امداد خارج است.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه مساله حاشیه نشینی نیاز به رسیدگی و قانون ویژه‌تر دارد ، گفت: خوشبختانه چنین اتفاق نظری در سطح ملی در حال شکل‌گیری است و امداد هم در حوزه مسئولیت خود در این خصوص ایفای نقش می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار