مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی :

وجود ۵۱۰۰ پلاک ساختمان فرسوده در خراسان‌ جنوبی

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ۵۱۰۰ پلاک ساختمان فرسوده در خراسان‌جنوبی وجود دارد که ۳۷۰۰ واحد از آن‌ها مسکونی است و دولت هم برای نوسازی و بازآفرینی آنها حدود ۶۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

وجود ۵۱۰۰ پلاک ساختمان فرسوده در خراسان‌ جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، مهدی جعفری اظهارکرد: در راستای رونق بازار مسکن در جلسه‌ای به منظور بررسی و راهکارهای بهسازی بافت فرسوده بیرجند، 10 بند به ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه و با رای اکثریت به تصویب رسید.

    وی در تشریح این بسته تشویقی به معافیت از پرداخت عوارض نوسازی به مدت پنج سال، معافیت کامل واحدهای مسکونی از پرداخت هزینه عوارض و آماده‌سازی، معافیت پروانه ساختمان‌های تجاری، اداری و صنعتی در محدوده‌های نیازمند بازآفرینی، واگذاری رایگان عرضه‌گذارهایی که در حین تجمیع کارکرد خود را از دست داده و معافیت عوارض برای تحقق پروژه‌های محرک توسعه اشاره کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: صدور پروانه ساختمانی بر اساس تجمیع فیزیکی پلاک‌ها و موکول کردن تجمیع ثبتی به زمان درخواست پایان‌کار، صرف عوارض حاصل از تغییر کاربردی املاک بالای هزار متر مربع برای تامین خدمات هفت‌گانه، فراهم‌کردن مکانیزم‌های تشویقی برای ساخت و سازها با طرح مصوب در کمیته نمای شهر، ارجاع درخواست پرونده‌ها در محدوده نیازمند بازآفرینی به دفتر خدمات نوسازی و اعطای معرفی‌نامه تسهیلات نوسازی به بانک‌ها از طریق دفاتر خدمات نوسازی از دیگر مفاد این بسته تشویقی بود که مصوب شد.

    جعفری ادامه داد: علاوه بر این شهرداری بیرجند تاکنون برای مرمت بافت فرسوده اقداماتی انجام داده که تا کنون بیش از 40 میلیارد ریال برای این موضوع هزینه شده و علاوه بر این دفتر نهاد بازآفرینی و دفتر مرمت بافت فرسوده نیز تشکیل و کارهای ابتدایی آن انجام شده است.

    وی تاکید کرد: هم‌چنین در سال گذشته تسهیلاتی توسط بانک مسکن برای بازسازی بافت فرسوده در استان در نظر گرفته شد که ابتدای امر این تسهیلات با نرخ سود 24 درصد بوده ولی امسال این نرخ به 18 درصد کاهش پیدا کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: سقف پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در مرکز استان 40 میلیون تومان و در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان نیز 35 میلیون تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار