مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب دیواره ساحلی رودخانه کشکان و خطر جدی وقوع سیلاب در پلدختر

عصر ساختمان- شهردار پلدختر با اشاره به تخریب دیواره ساحلی رودخانه کشکان گفت: این امر موجب وقوع سیلاب در شهر پلدختر می شود.

تخریب دیواره ساحلی رودخانه کشکان و خطر جدی وقوع سیلاب در پلدختر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر ، جهانگیر اکبری در سخنانی با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در شهر پلدختر اظهار داشت: قسمت هایی از دیواره ساحلی رودخانه کشکان در بخش غربی شهر به دلیل سیلاب سال 84 تخریب شده و با گذشت 11 سال هنوز بازسازی نشده است.

    تخریب دیواره ساحلی رودخانه کشکان و خطر جدی وقوع سیلاب

    وی گفت: در صورت وقوع سیلاب و طغیان رودخانه کشکان در قسمت هایی تخریب شده دیواره ساحلی، مردم و ساکنان بخش غربی شهر پلدختر در معرض خطر جدی قرار می گیرند.

    شهردار پلدختر افزود: در سال 85 و 86  حدود هزار و 800 متر دیواره ساحلی تخریب شده رودخانه کشکان ترمیم شد و این در حالیست که هنوز نزدیک به دو هزار متر از آن  بازسازی نشده است.

    اکبری گفت: هم اکنون 250 متر دیواره ساحلی به صورت سریع و اورژانسی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد چرا که در غیر این صورت خطر سیلاب برای شهر پلدختر جدی است.

    وی با بیان اینکه در صورتی که شدت  بارندگی ها در سال جاری به شدت بارندگی های  سال گذشته و اوایل امسال باشد خطر جدی شهر پلدختر را  تهدید می کند گفت: از مدیران استانی به ویژه مدیرکل بحران لرستان و مجموعه ستادی استانداری و استاندار لرستان انتظار می رود که در این خصوص حرکتی سریع و جهادی انجام داده و برای این امر اعتبارات لازم را تخصیص دهند.

    خطر سیلاب برای مسکن مهر پلدختر

    وی در ادامه سخنان خود به وضعیت مسکن مهر پلدختر اشاره کرد و گفت:  متاسفانه طرح هدایت آب های سطحی در این سایت پیش بینی نشده و این امر موجب ایجاد مشکلات فراوان در هنگام بارندگی ها می شود.

    شهردار پلدختر افزود: هم اکنون شهرداری به صورت اورژانسی یک کانال خاکی  در سطح یکی از خیابان های منتهی به مسکن مهر احداث کرده و این در حالیست که اگر بارندگی شدیدی رخ دهد مسکن مهر شهر پلدختر با خطر سیلاب و آبگرفتگی مواجه خواهد شد.

    اکبری با بیان اینکه با توجه به اینکه کانال های دفع آبهای سطحی شهر پلدختر رو باز هستند باید برای جلوگیری از اتفاق مشابه فوت دختر دانشجو در سیلاب اخیر خرم آباد این کانال ها بسته شوند گفت: شهرداری به تنهایی توان بستن این کانال ها را ندارد و این امر نیز خطری جدی برای ساکنان شهر پلدختر محسوب می شود.

    وی افزود: شهر پلدختر با موقعیت توپوگرافی که دارد به محض شروع بارندگی کانال های دفع آب های سطحی آن پر از آب می شوند که انتظار می رود مدیریت بحران استان شهرداری پلدختر  را در این خصوص کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی