مدیران خودروعصر اعتبار

در ملاقات آخوندی و وزیر مسکن چین مطرح شد:

تمایل به حضور شرکت‌های معتبر چین در بازار مسکن ایران

عصر ساختمان- در جریان ملاقات وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی چین، همکاری دو کشور در حوزه مسکن بویژه استفاده از تجارب چین در نوسازی بافت های فرسوده شهری کشورمان مورد بررسی قرار گرفت.

تمایل به حضور شرکت‌های معتبر چین در بازار مسکن ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی که در راس هیاتی عالیرتبه در چین بسر می برد، روز چهارشنبه و در سومین روز سفر خود به شهر پکن با «چن زنگ گائو» (CHEN ZHENGGAO) وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
    طرفین در این دیدار که علی اصغر خاجی سفیر ایران در چین نیز حضور داشت، در خصوص مسائل مورد علاقه در راستای توسعه همکاریها و استفاده از تجارب یکدیگر گفت وگو کردند و وزیر راه و شهرسازی کشورمان خواستار استفاده از تجارب کشور چین در نوسازی و بهسازی سکونت گاههای غیررسمی و بافت های فرسوده شهری شد.
    آخوندی همچنین در سخنانی مکانیزم های مالی مسکن در ایران را تشریح کرد و طرف چینی نیز ابراز تمایل کرد در این حوزه مناسبات وزارتخانه متبوع خود را با کشورمان افزایش دهد.
    بازار مسکن ایران، مکانیزم های تامین مسکن استیجاری و ملکی و همچنین مکانیزهای ارائه تسهیلات و وام بانکی برای خرید مسکن از جمله موارد مطرح شده دیگر در ملاقات امروز بود.
    وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی چین نیز در سخنان خود قول مساعد داد که زمینه های حضور شرکت های فعال و معتبر کشورش در بخش بازار مسکن و ساخت و ساز ایران را فراهم سازد تا همکاری های دو کشور در این زمینه نیز افزایش یابد.
    «چن زنگ گائو» تصریح کرد که همکاری تهران و پکن در زمینه مسکن می تواند به توسعه بیشتر مناسبات در دیگر بخش های مرتبط منجر شود و او حاضر است در این زمینه تجارب نهادهای ذیربط چین را در اختیار کشورمان قرار دهد.
    آخوندی نیز با اشاره به برنامه های گسترده چین در زمینه تامین مسکن ابراز علاقه کرد که تجارب این کشور بویژه در بخش تامین مسکن برای جوانان و اقشار کم درآمد در اختیار سازمانهای مرتبط در ایران قرار بگیرد که با استقبال «چن زنگ گائو» همراه شد.
    وزیر راه و شهرسازی کشورمان با اشاره به علاقمندی وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی چین برای سفر به ایران، از وی رسما دعوت کرد تا سفری به تهران داشته باشد.
    آخوندی همچنین پس از پایان این دیدار در مرکز کنترل ترافیک مترو پکن حضور یافت و از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد.
    خط اصلی (خط یک) متروی پکن در اکتبر 1969 همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین با 16 ایستگاه و 21 کیلومتر مسافت راه اندازی شد.
    مترو کلان شهر پکن پایتخت چین هم اکنون 15 خط دارد و مجموع طول خطوط آن بالغ بر 500 کیلومتر است.
    گفتنی است، در پایان این بازدید وزیر راه و شهرسازی کشورمان در ادامه سفر خود به چین، شهر پکن را به مقصد شانگهای ترک کرد.
    قرار است در مدت حضور در این شهر وی و هیات همراه از مراکز و شرکت های مهم زیرساختی که در زمینه های شهرسازی و حمل و نقل جاده ای فعالیت دارند، بازدید داشته باشد.
    وزیر راه و شهرسازی کشورمان روز دوشنبه 24 آبان ماه جاری با هدف گسترش مناسبات همکاری در بخش های شهرسازی و حمل و نقلی در راس هیاتی وارد شهر پکن شده بود.
    وی در مدت اقامت در این شهر علاوه بر دیدار با مدیران و مسئولان شرکت های معتبر فعال در حوزه حمل و نقلی چین و «لی شیائو پینگ» (LI XIAOPENG) وزیر حمل و نقل این کشور، از شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) به عنوان بزرگترین شرکت دولتی زیر ساختی چین نیز بازدید کرد.
    وزیر راه و شهرسازی کشورمان دیروز (سه شنبه) نیز در نشستی که با حضور بیش از 200 تن از نمایندگان و فعالان حوزه حمل و نقل چین و همچنین مدیران ارشد شرکت های چینی مرتبط با این حوزه در محل سفارت جمهوری اسلامی در شهر پکن برگزار شد، فرصت های سرمایه گذاری در این بخش ها را در ایران تشریح کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو