مدیران خودروعصر اعتبار

تلاش برای ادامه نهضت هتل‌سازی در ایران

عصر ساختمان- رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر کنونی ورزش و جوانان در آخرین روز حضور خود در سازمان میراث فرهنگی و در مراسم تودیع خود اعلام کرد که در مدت حضور او در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۳۶ هتل ۴ و ۵ ستاره به ظرفیت قبلی هتل‌های ایران افزوده شد و قرار است پرونده نهضت هتل‌سازی ایران تا پایان دولت بعدی با ساخت ۱۷۰ هتل ۴ و ۵ ستاره دیگر بسته شود. او همچنین از دریافت ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ساخت ۷۰ طرح هتل‌سازی خبر داد و گفت که قرار است حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر از منابع این صندوق استفاده شود.

تلاش برای ادامه نهضت هتل‌سازی در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از همشهری آنلاین، اظهارات مسعود سلطانی‌فر، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی درخصوص نهضت هتل‌سازی ایران در شرایطی مطرح شد که سعید شیرکوند، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی چند روز پیش از برگزاری مراسم تودیع رئیس سازمان میراث فرهنگی و آغاز دوره جدید مدیریت در این سازمان به ریاست زهرا احمدی‌پور در نمایشگاه مطبوعات به خبرگزاری مهر اعلام کرد که00 16 هتل در حال ساخت در ایران وجود دارد که زمان به بهره‌برداری رسیدن آنها به پیشرفت کار و تامین منابع و مدیریت بستگی دارد.

    پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، تعداد هتل‌های در حال بهره‌برداری و به بهره‌برداری رسیده کشور حدود 130 هتل بود که از این تعداد 5 هتل قبل از سال 92 به بهره برداری رسید. در 4 ماه نخست فعالیت دولت جدید نیز 30هتل 4 و 5 ستاره دیگر به تعداد هتل های در حال بهره‌برداری اضافه شد و آمار هتل‌های در حال بهره برداری در ایران به حدود 165هتل رسید. معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی اما پیش بینی کرده است که تا پایان امسال نیز 15هتل 4 و 5 ستاره دیگر به بهره‌برداری برسد و بدین ترتیب در صورت درست بودن پیش‌بینی او، تعداد هتل‌های ایران تا 4 ماه آینده به 180 هتل خواهد رسید. سال آینده نیز آنطور که معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی گفته قرار است 30هتل دیگر در ایران به بهره‌برداری برسد و تا پایان سال 96 تعداد هتل‌های کشور به 210هتل برسد.

    از بوم‌گردی تا هتل‌سازی
    انقلاب هتل‌سازی در ایران همزمان با اعلام لغو تورهای گردشگری عازم ایران به دلیل نبود ظرفیت اقامت و فقدان هتل‌های 4 و 5ستاره منطبق با استانداردهای جهانی آغاز شد. قبل از برجام مشخص شده بود که در فصل سفر گردشگران خارجی به ایران، هتل‌های موجود در کشور پاسخگوی میزبانی از حجم زیاد گردشگران ورودی نیست و بدین ترتیب بسیاری از تورهای گردشگری سفر خود به ایران را لغو می‌کنند. پیش از این به تعبیر مسعود سلطانی‌فر، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ایران تلاش داشتند تا با معرفی جاذبه جدید میزبانی از گردشگران سبک میزبانی ایرانی را به گردشگران خارجی معرفی کنند.

    امید سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری نیز نسبت به ایجاد ظرفیت جدید برای اقامت گردشگران خارجی در مناطق روستایی ایران با بهره بردن از ظرفیت اقامتگاه های بوم‌گردی افزایش یافته بود اما گذشت زمان مشخص کرد که این اقامتگاه‌ها یا حتی تبدیل آپارتمان‌های داخل شهرها به خانه مسافر نیز ظرفیت میزبانی از حجم زیاد گردشگران را ندارند و بدین‌ترتیب نهضت هتل‌سازی در ایران مورد توجه دولت قرار گرفت تا جایی که حتی رئیس‌جمهور در یکی از جلسات هیات دولت نارضایتی خود از نبود هتل مناسب در ایران را برای میزبانی از هیات‌های خارجی اعلام و از سازمان‌های متولی درخواست کرد فکری به حال کمبود ظرفیت اقامتی در ایران کنند. از آن پس بود که عبارت نهضت هتل‌سازی یا انقلاب هتل‌سازی در ایران خلق شد و تلاش‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش هتل‌سازی ایران آغاز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو