مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه در هفته وقف

عصر ساختمان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان از افتتاح پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه شهرستان در هفته وقف خبر داد.

افتتاح پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه در هفته وقف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبریز«عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس، رضا مطیع‌دولت صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع وقف اظهار داشت: همه ساله از 27 صفر تا 6 ربیع‌الاول به عنوان دهه وقف ‌نامگذاری شده که فرصت مناسبی برای تجلیل از خیران، واقفان و همچنین بیان عملکرد اداره اوقاف است‌.

    ‌وی ابراز داشت‌: وقف و رسانه‌، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)‌، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی‌، وقف و بقاع متبرکه و زیارت‌، وقف و حوزه‌های علمیه‌، وقف و محرومیت‌زدایی‌، وقف و سلامت‌، وقف و خانواده‌، وقف و اقتصاد مقاومتی‌، وقف و علم و فناوری ‌از جمله روز شمارهای این دهه هستند‌.

    مطیع‌دولت با اشاره وسعت و گستردگی حوزه وقف خاطر‌نشان کرد‌: در تمام امور مذهبی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی، عمرانی، ورزشی و ... موقوفات می‌تواند اثر‌گذار باشد چنان که در گذشته نیز چنین بوده است‌.

    این مسؤول ادامه داد‌: میراث گذشتگان در امور وقف سبب رونق جلسات عزاداری و روضه‌خوانی برای ائمه اطهار (ع) است، در گذشته در هر محلی که مسجد، حسینیه و تکیه‌ای ساخته می‌شد مردم سعی می‌کردند بخشی از اموال خود را برای پیشبرد امور این مکان‌ها وقف ‌کنند.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان تصریح کرد: با توجه به اینکه در گذشته سفرها به صورت پیاده و انفرادی صورت می‌گرفت، بسیاری از مردم به ساخت حوض انبارها و کاروانسراها اقدام می‌کردند و تعدادی نیز اموال خود را برای رفاه حال زایرین وقف می‌کردند.

    ‌مطیع‌دولت خاطر‌نشان کرد‌: برگزاری نشست مطبوعاتی‌، دیدار با امام جمعه و فرماندار همچنین خانواده شهدای واقف و خیر‌، برپایی نمایشگاه وقف‌، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن‌، خادمان و هیئت امنای برتر و اقامهٔ پنج شب روضه‌خوانی در امامزاده سلیمانشاه از جمله برنامه‌های هفته وقف کوهبنان است‌.

    وی گفت: قرائت زیارت پیامبر اکرم (ص) ‌از راه دور‌، برگزاری ایستگاه واقف باشیم‌، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و بقاع متبرکه همراه با قرائت زیارت عاشورا‌، نشست تخصصی وقف در مجتمع آدینه‌، برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده بی بی خاتون‌، تجلیل از پیرترین واقف‌، بر‌گزاری نماز وحدت‌، افتتاح پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه و ... از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه وقف اجرا می‌شود‌.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار