مدیران خودروعصر اعتبار

خط و نشان معاون وزیر راه برای خانه‌های خالی!

عصر ساختمان- مالیات بر خانه‌های خالی، از قدرتمندترین ابزارهای قانونی برای افزایش عرضه مسکن و کنترل بازار فروش و رهن واجاره مسکن است که می‌تواند گردش مالی را در جامعه افزایش دهد.

خط و نشان معاون وزیر راه برای خانه‌های خالی!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محسن نریمان معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به قانون اخذ مالیات بر منازل خالی گفت: در واقع دولت با چنین مصوبه ای به دنبال تنظیم بازار رهن و اجاره در کلانشهرهاست.
    محسن نریمان افزود: برخی از صاحبان منازل که اقدام به ساخت وساز های جدید کرده اند به امید خارج شدن بازار مسکن از رکود از عرضه ملک خود در بازار خوداری می کنند ؛ در کنار این عده بخشی از متمولین نیز که دارای پلاکهای متعدد هستند منازل مسکونی خود را خالی نگه میدارند.
    وی تاکید کرد: با وجود انکه بازار مسکن  برای فروش اشباع شده و راکد است بازار رهن و اجاره به شدت رونق داشته و نظام عرضه و تقاضا برابر نیست ؛ بنابراین دولت تلاش کرد تا انگیزه عرضه مسکن را افزایش داده و در عین حال منابع درآمدی جدیدی نیز تعریف شده و گردش مالی افزایش پیدا کند.
    معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: هرچند این مصوبه به تازگی در ایران تصویب شده است اما واقعیت آن است که سالهاست در کشورهای خارجی نظیر اسپانیا ، آمریکا ، انگلستان و فرانسه اجرایی شده است بطوریکه دولت ایالتی باسک اسپانیا مالکان واحدهای خالی را به میزان روزانه 9 یورو جریمه می کند.
    وی ادامه داد: طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی در دولت قبل مطرح شد و در دولت فعلی نیز پیگیری آن ادامه یافت تا آنکه بالاخره در ماده 54 مکرر اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تصویب شد. مالیات بر خانه‌های خالی به طور قطع، عمل موثری است و اگر برای  آن آئین نامه اجرایی و  مبلغ منطقی تعیین شود، راهکاری موثر خواهد بود.
    وی تاکید کرد: طرح دریافت مالیات از منازل خالی یکی از قدرتمندترین ابزارهای قانونی افزایش عرضه مسکن در بازار به شمار می رود که می تواند در کنترل قیمتها موثر باشد اما دولت معتقد است این راهکار در کنار سایر ابزارهای اقتصادی دولت در بازار مسکن می تواند موثر باشد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو