مدیران خودروعصر اعتبار

اخذ مجوز احداث یک هتل ۵ ستاره در بلوار پیامبر اعظم

عصر ساختمان- در دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز احداث یک هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به تصویب رسید.

اخذ مجوز احداث یک هتل ۵ ستاره در بلوار پیامبر اعظم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس ، دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم برای بررسی دو لایحه دو فوریتی شهرداری به صورت فوق‌العاده ظهر امروز به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

    سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم به همراه معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی و قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری نیز در این جلسه حاضر شده و توضیحات لازم در خصوص لوایح مورد نظر را مطرح کردند.

    بر این اساس، این جلسه در راستای بررسی و تصویب لوایح دو فوریتی انعقاد قرارداد احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان در سطح شهر و احداث مجموعه تجاری اقامتی هتل پنج ستاره در بلوک SW10 بلوار پیامبر اعظم که پیش از این در کمیسیون تلفیق بررسی و به تصویب رسیده بود تشکیل شد.

    نخستین لایحه طرح شده در این جلسه فوق العاده بحث انعقاد قرارداد احداث جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسان در مناطق مختلف شهر بود که نظرات مدیران شهری و اعضا در مورد آن اخذ شد.

    براساس این لایحه قرار است با مطالعات و طراحی‌های صورت گرفته 10 جایگاه سوخت کوچک در حاشیه خیابان‌ها و معابر اصلی شهر با مشارکت شهرداری ایجاد شود.

    طراحی و مطالعات اولیه این جایگاه‌های سوخت انجام شده و جانمایی آن‌ها نیز صورت گرفته و به تأیید شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان رسیده است.

    سقائیان نژاد در این خصوص با اشاره به تجربه اجرای جایگاه‌های سوخت‌رسان کوچک در اصفهان تصریح کرد: این پروژه یکی از تجربه‌های خوبی است که در اصفهان انجام شده و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

    شهردار قم با تاکید بر اینکه بسیاری از شهرهای کشور در نوبت دریافت خدمات برای اجرای این پروژه هستند افزود: شرکت مجری این جایگاه‌های سوخت رسان کوچک در حال حاضر به صورت انحصاری در کشور فعالیت می‌کند و توان محدودی دارد و باید برای دریافت خدمات آن سرعت عمل داشت.

    وی تصریح کرد: اگر شرایط لازم برای انعقاد قرارداد با این شرکت در زمان فعلی فراهم نشود قطعاً ارائه دستگاه‌ها به قم در اولویت‌های بعدی قرار خواهد گرفت.

    سقائیان نژاد با اشاره به اینکه احداث جایگاه‌های سوخت رسان کوچک قطعاً رضایتمندی مردم را به دنبال دارد ادامه داد: در صورتی که انعقاد قرارداد این پروژه به تصویب برسد امید داریم بتوانیم تا دهه فجر از آن بهره برداری کنیم.

    در ادامه اعضا نظرات و مطالب خود را در خصوص این پروژه بیان کرده و برخی نگرانی‌هایی در خصوص جانمایی و طراحی این پروژه داشتند.

    توزیع جایگاه‌های سوخت رسانی در تمام مناطق شهر به صورت یکسان یکی از مطالبی بود که اعضای شورای اسلامی شهر بر آن تاکید کردند.

    در نهایت بحث انعقاد قرارداد احداث جایگا‌ه‌های سوخت رسان کوچک با این شرط که جانمایی‌ها به تأیید کمیسیون زیربنایی شورای شهر برسد به تصویب رسید.

    مطلب بعدی طرح شده در این جلسه شورای اسلامی شهر قم، در خصوص احداث مجموعه تجاری اقامتی هتل پنج ستاره در بلوک SW10 بلوار پیامبر اعظم بود که در کمیسیون تلفیق نیز تصویب شده بود.

    این پروژه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی که پیش از این نیز هتل پنج ستاره مجاور فرودگاه امام خمینی(ره) را احداث کرده قرار است در بلوار پیامبر اعظم با کاربری تجاری و اقامتی و با مشارکت شهرداری ساخته شود.

    محمدرضا معرفت قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: این پروژه که سرمایه‌گذار آن تجربه خوبی در احداث مراکز بزرگ اقامتی و تجاری در داخل و خارج کشور داشته است، با مشارکت شهرداری و با سرمایه‌گذاری بیش از 150 میلیارد تومان اجرایی شده و در واحدهای تجاری 67 درصد سهم شهرداری و 23 درصد سهم سرمایه گذار خواهد بود.

    وی با بیان اینکه بخش هتل پنج ستاره این پروژه به طور کامل در اختیار سرمایه گذار و با بخشودگی عوارض خواهد بود اضافه کرد: واحدهای تجاری نیز در سه طبقه زیرزمین پیش بینی شده است.

    قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی با تاکید بر شروطی که برای بخشودگی عوارض سرمایه گذاری در هتل‌های پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم وجود دارد خاطرنشان کرد: در صورتی که در موعد مقرر سه تا چهار ساله پروژه تکمیل نشود عوارض منطبق بر قراردادهای معمول شهرداری محاسبه شده و بخشودگی‌ها حذف خواهد شد که این عامل خود، سرمایه گذاران را به تسریع در تکمیل پروژه ترغیب می‌کند.

    مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهر قم در خصوص این پروژه اظهار کرد: در کمیسیون زیربنایی ما نگرانی‌هایی در خصوص معماری و طراحی این پروژه داشتیم که با بررسی این نگرانی‌ها برطرف شد.

    وی با تاکید بر استفاده از معماری و طراحی‌های قابل قبول در پروژه هتل پنج ستاره بلوار پیامبر اعظم تصریح کرد: این پروژه ظرفیت‌های بالایی دارد و سرمایه گذار نیز توانمندی خود را در پروژه‌های قبلی ثابت کرده است.

    محسن عابدینی پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در خصوص این پروژه اقامتی و تجاری بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا امتیازات قائل شده برای این سرمایه‌گذار برای دیگر فعالان بخش خصوصی نیز لحاظ شود.

    با اعلام نظر و مطالب مختلف از سوی اعضای شورای اسلامی شهر قم در خصوص پروژه سرمایه گذاری هتل پنج ستاره در بلوار پیامبر اعظم، این لایحه مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار