مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع:

قیمت وسایل گرمایشی ۸ درصد گران شد

کاهش فروش ۲۰ درصدی شوفاژ به دلیل رکود بازار

عصر ساختمان- معتمد گفت: کارخانه ایساتیس مراجعه‌ای به اتحادیه نداشته و چنان چه به اتحادیه مراجعه کند اعلام آمادگی می کنیم که آن چه در توان داریم برای مساعدت به آن ها به کار ببریم.

قیمت وسایل گرمایشی ۸ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از نسیم آنلاین، محمدرضا معتمد، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع در گفتگو با خبرنگار اقتصادی بیان داشت: به دلیل شروع فصل سرما تا حدی تقاضا و عرضه به هم نزدیک‌تر شده و لذا قیمت وسایل گرمایشی نیز در برخی کارخانه‌ها از 3 تا 8 درصد و به طور میانگین تا 5 درصد افزایش یافته است.

    وی افزود: انتظار می رفت که نسبت به سال گذشته تا حدی رشد و توسعه بازار داشته باشیم اما نه تنها این اتفاق صورت نگرفت بلکه رشدمان نیز منفی بوده است اما در حال حاضر به دلیل شروع فصل رکود نسبت به 6 ماهه ابتدایی سال بهتر شده است.

    معتمد تصریح کرد: هر چند هنوز هم عرضه بیش از تقاضای بازار است اما با این حال نسبت به 6 ماه ابتدایی سال فاصله عرضه و تقاضا در بازار وسایل گرمایشی و تهویه مطبوع کمتر شده و در تراز و بالانس بهتری قرار داد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ با بیان این که سال 94 بهتر از 95 بوده است، عنوان کرد: در کل می توان گفت که وضعیت بازار وسایل تهویه و شوفاژ حتی به وضعیت سال گذشته نیز نرسیده و هنوز نسبت به سال قبل 15 درصد عقب هستیم به طوری که 15 تا 20 درصد فروش کاهش داشته است.

    وی در پاسخ به خبرنگار «نسیم آنلاین» در رابطه با سرانجام کارخانه ایساتیس که مدتی قبل خبر تعطیلی اش از این رسانه منتشر شده بود گفت: کارخانه ایساتیس مراجعه‌ای به اتحادیه نداشته اند و چنان چه به اتحادیه مراجعه کنند و مشکلی داشته باشند اعلام آمادگی می کنیم که آن چه در توان داریم برای مساعدت به آن ها به کار ببریم.

    معتمد در رابطه با وضعیت دیگر کارخانه‌ها اظهار داشت: تلاطم‌های بازار بیش از هر چیز بر روی کارخانه‌هایی تأثیرگذار است که نسبت به برخی کارخانه‌های دیگر ضعیف‌تر هستند اما در کل وضعیت صنعت ما نیز به بازار مسکن وابسته است البته این وابستگی تنها مربوط به صنعت ما نیست بلکه چیزی در حدود 220 صنعت به این بازار وابسته خواهد بود.

    وی گفت: همه امیدوار هستند که وضعیت مسکن بهتر شود لذا چراغ کارخانه‌های خود را روشن نگه داشته اند و منتظر هستند تا ببینند چه خواهد شد اما آن چیزی که در این میان بر مشکلات می افزاید همراهی نکردن بانک ها با این صنایع است متأسفانه بانک ها نسبت به واحدهای تولیدی بسیار کم لطف هستند و کمکی به آن ها نمی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو