مدیران خودروعصر اعتبار

معاون فروش تیسا کیش مطرح کرد:

ثبات بازار مسکن تا پایان سال ۹۵

عصر ساختمان- معاون فروش یکی از شرکت های ساختمانی هلدینگ غدیر گفت: در صورت ادامه روال حاکم در بازار، به طور قطع تا پایان سال جاری اتفاق خاصی در این بازار رخ نخواهد داد.

ثبات بازار مسکن تا پایان سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از عصر بازار ،علی رفیعی، معاون فروش یکی از شرکت های ساختمانی هلدینگ غدیر درباره وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: اکنون وضعیت مسکن در حالت رکود است و افرادی که در بازار اقدام به خرید مسکن کرده اند به قصد سرمایه گذاری وارد بازار نشده اند بلکه اصولا خریدارانی هستند که به عنوان مصرف کننده نهایی به ناچار برای نیاز خود اقدام به خرید مسکن کرده اند.

    وی به معاملات انجام شده در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: میزان معاملات انجام شده، نشانگر حاکم بودن رکود نسبی در بازار مسکن است و در صورت ادامه روال حاکم در بازار، به طور قطع تا پایان سال جاری اتفاق خاصی در این بازار رخ نخواهد داد.

    رفیعی با اشاره به مشکلات موجود در بازار مسکن گفت: در بازار مسکن سرمایه گذارانی وجود دارند که از رکود موجود در بازار منتفع هستند زیرا برخی از سازندگان به دلیل تنگناهای مالی مجبور به فروش کالاهای خود با قیمت پایین تر از نرخ اعلامی خواهند شد که این اقدام منجر به پایین بودن سود دریافتی از فروش کالای آنها می شود.

    وی در ادامه گفت: در صورت تجدیدنظر دولت در برخی از سیاست های بخش مسکن، امید به راه‌اندازی و بازگشت رونق به مسکن وجود خواهد داشت.

    معاون فروش یکی از شرکتهای ساختمانی هلدینگ غدیر با اشاره به اینکه بازار مسکن بعد از بازار خوردرو از بزرگترین بازار هایی است که بیشترین میزان کسب و کار را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به اینکه بازار مسکن با برخی از صنایع دیگر به طور مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط است بنابراین دولت می بایست به طور قطع تدابیری را جهت دور کردن مسکن از رکود اتخاذ کند.

    رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به همراه شدن بازار مسکن با یک حاشیه امنیتی، دولت می تواند بازار مسکن را از طریق تسهیلات بلندمدت به سمت رونق هدایت کند و به نظر می رسد که کاهش نرخ سود بانکی بخشی از سرمایه افراد را به سمت بازار مسکن روانه خواهد کرد.

    وی به عدم ثبات نرخ ارز در بازار اشاره کرد و گفت: نرخ ارز در بازار دائما در حال تغییر و نیز طی کردن سیر صعودی است، لازم به ذکر است که با توجه پرنوسان بودن بازار ارز و تبعیت قیمت طلا از نرخ ارز و همچنین کاهش نرخ سود بانکی بعید نیست تا بخشی از سرمایه های افراد به سمت بازار مسکن ورود کند که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی بازار مسکن رنگ رونق را به خود خواهد گرفت.

    وی در خصوص ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار مسکن گفت: بعد از تایید برجام و فاصله گرفتن ایران از تحریم های جهانی، زمینه سرمایه گذاری خارجی در ایران فراهم شد اما در این خصوص باید گفت که وجود برخی از مشکلات و چالش های موجود در این زمینه باعث تردید سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در ایران شده است.

    رفیعی در پایان تاکید کرد: در مرحله اول سرمایه گذار خارجی می بایست از یک امنیت نسبی در راستای سرمایه گذاری خود در ایران برخوردار شوند و بازار باید به نحوی تنظیم شود که توازنی میان عرضه و تقاضا ایجاد شود، همچنین در صورتی که دولت ضمانتی را در جهت از بین نرفتن سرمایه سرمایه گذاران در نظر بگیرد به طور حتم سرمایه گذاران به دلیل مصرفی بودن بازار ایران تمایل به سرمایه گذاری در ایرن پیدا خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی