مدیران خودروعصر اعتبار

پلمب ۲۱ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد در کردستان

عصر ساختمان- ‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طی ۷ ماه سپری شده از سال جاری ۲۱ واحد تولید کننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد در استان کردستان پلمب شده‌اند.

پلمب ۲۱ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد در کردستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ‌امیر قادری در دومین جلسه کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات با محوریت مصالح ساختمانی برگزار شد، اظهار کرد: ساخت و سازهای ایمن و حفظ سرمایه‌های ملی، یک وظیفه مهم است و باید با حساسیت روی این مسئله تأکید کرد.

    امیر قادری افزود: همه دستگاه‌ها مکلفند به وظایف خود به شیوه صحیحی عمل کنند و با همدیگر هماهنگی داشته باشند، ضمن اینکه خود مردم نیز باید حساس شوند و خرید مصالح ساختمانی را از هر جایی انجام ندهند.

    وی خاطرنشان کرد: باید نظارت جدی و دقیقی توسط دستگاه‌های ذیربط بر روی کیفیت مصالح ساختمانی انجام شود و هر واحدی که قادر به تولید مصالح استاندارد نیست، باید تعطیل شود.

    معاون استاندار کردستان یادآور شد: این کار باید از شهرداری‌های سطح استان آغاز شود و همه بویژه شهرداری‌ها باید مصالح استاندارد تولید کنند، چرا که باید منابع دولتی و سرمایه‌های مردم را با استفاده از مصالح مناسب و استاندارد حفظ کرد.

    قادری تصریح کرد: حضور آزمایشگاه در تمامی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی یک الزام است و واحدهای بدون آزمایشگاه نباید اجازه فعالیت داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نظام مهندسی در این راستا استفاده شود، تأکید کرد: نظام مهندسی باید به انجام وظایف خود در خصوص مسئله استانداردسازی به درستی عمل کند.

    معاون استاندار کردستان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی باید فقط از واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی استاندارد خرید کنند و این یک تکلیف و ضرورتی برای همه است.

    قادری افزود: سال گذشته 11 واحد و طی 7 ماه سپری شده از سال جاری نیز 21 واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی غیراستاندارد در استان کردستان پلمب شده‌اند و پلمب چند واحد غیراستاندارد دیگر نیز در دست اقدام است.

    همچنین در این جلسه استاندارد قیر و آسفالت به عنوان استاندارد اجباری به سازمان استاندارد کشور پیشنهاد شد.

    جلسه بعدی کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان کردستان، قرار است با توجه به اهمیت مسئله استانداردسازی آسانسورها به این مهم اختصاص یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی