مدیران خودروعصر اعتبار

مطالعات توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی برای ۵ شهر لرستان

عصر ساختمان- ‌رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان گفت: ۳ شهر و ۳ محله در استان به عنوان پایلوت توانمندسازی می‌شوند.

مطالعات توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی برای ۵ شهر لرستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا‌، ‌مهندس برزو بردی‌نشین اظهار کرد: مطالعات توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی با دیدگاه شهرنگر و اجتماعی برای 5 شهر استان در نظر گرفته شده است که باید در ستاد بازآفرینی شهری پایدار لرستان به تصویب برسند.

    وی با اشاره به اینکه مشکلات سکونت‌گاه‌های غیررسمی تنها به کالبد شهر برنمی‌گردد بلکه مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی که ناشی از عدم امنیت شغلی و بدسرپرست بودن خانواده است را دربرمی‌گیرد، افزود: در شهرستان خرم‌آباد 11 سکونت‌گاه غیررسمی و در شهرستان بروجرد 12 محله سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که متأسفانه قادر نیستیم این محلات را یکجا توانمندسازی کنیم.

    رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: در ستاد بازآفرینی شهری کشور تأکید شده که در هر استان 3 شهر به عنوان پایلوت جهت توانمندسازی و از این سه شهر 3 محله به عنوان محله سکونتگاه غیررسمی، بافت ناکارآمد میانی و بافت تاریخی مشخص شوند.

    بردی‌نشین اضافه کرد: بر این اساس در شهرستان خرم‌آباد محله فلک‌الدین، در بروجرد دره غریب و در دورود دو محله ناصرالدین و انگشته به عنوان سکونت‌گاه‌های غیررسمی، خیابان فردوسی خرم‌آباد و حافظ و راسته بازار بروجرد به عنوان بافت تاریخی و خیابان سرچشمه خرم‌آباد، مرکز محله خوش‌بین بروجرد و خیابان امام خمینی دورود به عنوان بافت‌های ناکارآمد میانی انتخاب شدند.

    وی ادامه داد: به دلیل اینکه شهرستان دورود دارای بافت تاریخی نبود دو محله ناصرالدین و انگشته را به عنوان سکونتگاه غیررسمی در نظر گرفتیم.

    رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه در مراکز محلات باید خدمات محله‌ای (فضای سبز، کاربری‌های آموزشی و محلی) انجام شود تا افرادی که به دلیل ناسازگاری‌های کاربری‌ها و عدم وجود خدمات شهری از محله رفته‌اند بازگردند، بیان کرد: قبل از انجام هر کاری در سکونتگاه‌های غیررسمی باید مطالعات اجتماعی محلات فلک‌الدین، دره‌غریب و ناصرالدین انجام شود تا با مشارکت مردم بتوانیم آنها را توانمند کنیم.

    بردی‌نشین یادآور شد: شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برای همه این پروژه‌ها اعتباراتی را در نظر گرفته است که البته 50 درصد اعتبارات را این شرکت پرداخت می‌کند و مابقی آن باید توسط استانداری، همه شهرداری‌های استان، دستگاه‌های خدمات‌رسان و راه و شهرسازی استان سهم خود را از این پروژه‌ها تعیین کنند.

    وی گفت: همه دستگاه‌ها باید ورود پیدا کنند تا محلات مذکور توانمندسازی و بهسازی شوند و برای سایر محلات الگو باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار