مدیران خودروعصر اعتبار

در نخستین همایش تخصصی پدیده فرونشست زمین در ایران

تاثیر فرونشست زمین بر شریان های حیاتی و کانون های جمعیتی بررسی می شود

عصر ساختمان- صاحبنظران و پژوهشگران چهارشنبه (بیست و ششم آبان ماه) برای بررسی تاثیر فرونشست زمین بر شریان های حیاتی و سازه های مهندسی، مدل سازی و مدیریت خطر و آسیب پذیری کانون های جمعیتی همایش برگزار در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گرد هم می آیند.

تاثیر فرونشست زمین بر شریان های حیاتی و کانون های جمعیتی بررسی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، قرار است نخستین همایش تخصصی پدیده فرونشست زمین در ایران چهارشنبه (بیست و ششم آبان ماه) برگزار شود.

    بر پایه اعلام پایگاه خبری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، محورهای تخصصی این همایش شامل عوامل پدیدآورنده فرونشست، پایش و اندازه‌گیری میزان فرونشست زمین، ساختارهای زمین‌شناسی پدیده فرونشست، تراکم آبخوان‌ها و فرونشست زمین ناشی از برداشت آب‌های زیرزمینی، تاثیر فرونشست زمین بر شریان‌های حیاتی و سازه‌های مهندسی، مدل‌سازی و مدیریت خطر و آسیب‌پذیری کانون‌های جمعیتی است.
    دانشگاه تربیت مدرس، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نقشه برداری کشور به عنوان حامیان نخستین همایش تخصصی پدیده فرونشست زمین در ایران معرفی شده‌اند.
    در این همایش مقاله هایی با عنوان راهکارهای وزارت نیرو برای مقابله با فرونشست، سنجش از دور و پایش فرونشست از گذشته تا امروز، فرونشست زمین در شهر تهران و راهکارهای اجرایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و پایش فضایی و تبیین فاجعه ‌آفرینی ناشی از پدیده فرونشست در کشور در قالب سخنرانی ارایه می شود.
    علاقه‌مندان می‌توانند به منظور شرکت در این نشست و دریافت اطلاعات بیشتر به دبیرخانه همایش واقع در میدان آزادی، بلوار معراج سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یا نشانی اینترنتی http://subsidence.conference.gsi.ir مراجعه کنند.
    بر اساس این گزارش ، معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو درباره خطر فرونشست زمین، ایجاد فروچاله و لغزش زمین در تهران بر اثر تداوم برداشت از آب های زیرزمینی و بازگشت نداشتن بخشی از پساب تصفیه خانه ها به آبخوان های اصلی شهر، هشدار داد.
    براساس اطلاعات موجود، در دشت های بحرانی کشور سالیانه به طور متوسط 15 سانتیمتر فرونشست وجود دارد که در برخی دشت ها میزان 20، 35 و حتی 50 سانتیمتر فرونشست با توجه به بافت خاک آنها دیده شده و به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو