مدیران خودروعصر اعتبار

فعالیت لیزینگ‌های مسکن با این بازار چه می‌کند؟

عصر ساختمان- فعالیت‌ لیزینگ‌های مسکن با این بازار چه می‌کند؟ آیا این طرح می‌تواند تا حدودی بازار مسکن را از رکود خارج کند؟ برخی از مشاوران املاک در شهر تهران، نظرات خود را در این باره بیان کرده‌اند.

فعالیت لیزینگ‌های مسکن با این بازار چه می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، راه‌اندازی لیزینگ مسکن، مدت‌هاست که در دستور کار قرار گرفته، اما این برنامه هنوز هم با موافقت نهایی بانک مرکزی و شوراری پول و اعتبار مواجه نشده است.

    اما فعالیت‌ لیزینگ‌های مسکن با این بازار چه می‌کند؟ آیا این طرح می‌تواند تا حدودی بازار مسکن را از رکود خارج کند؟ برخی از مشاوران املاک در شهر تهران، نظرات خود را در این باره بیان کرده‌اند.

    یکی از مشاوران املاک در شمال تهران به اقتصادنیوز گفت: لیزینگ مسکن در مناطق شمالی تهران که متراژ آپارتمان‌ها بالاست، تاثیر چندانی نمی‌گذارد، مگر اینکه رشد بازار از مناطق جنوبی شروع شود و به مناطق شمالی برسد.

    مشاور املاک دیگری در غرب تهران بیان کرد: این طرح تاثیر چندانی در بازار ایجاد نمی‌کند، زیرا در حال حاضر مردم پولی برای خرید مسکن ندارند و در واقع افرادی که پول داشته باشند و بتوانند سرمایه‌گذاری کنند، دیگر نیازی به لیزینگ ندارند، اما قشر ضعیف و متوسط جامعه پولی ندارند که حتی با لیزینگ مسکن خریداری کنند و تا زمانی که قیمت مسکن پایین نیاید این طرح تاثیر چندانی نمی‌گذارد.

    او در ادامه گفت: درست است که گفته می‌شود قیمت مسکن به پایین‌ترین حد خود رسیده، اما این پایین‌ترین حد نسبت به سال‌های اخیر است و باید از این هم بسیار پایین‌تر بیاید.

    یکی دیگر از مشاوران در شرق تهران در رابطه با لیزینگ‌های مسکن گفت: در حال حاضر، نه وام‌های زیاد، نه لیزینگ و نه هیچ عامل دیگری نمی‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند و هر یک از این طرح‌ها تاثیر ناچیزی بر بازار می‌گذارد.

    مشاور املاک دیگری در جنوب تهران بیان کرد: در حال حاضر با برنامه‌هایی همچون لیزینگ مسکن و افزایش وام‌ها نمی‌توان بازار را تحت تاثیر قرار داد و برنامه‌هایی بلندمدت برای برگرداندن این بازار به شرایط قبلی لازم است.

    نویسنده: ساره ناصری
    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو