مدیران خودروعصر اعتبار

۸۰ درصد انبوه‌سازان کار خود را رها کرده‌اند

عصر ساختمان- رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با بیان اینکه رکود بخش مسکن فاجعه‌آمیز است، گفت: دولت باید بداند سیاست انقباضی هم حدی دارد.

۸۰ درصد انبوه‌سازان کار خود را رها کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، شاپور قلیچ‌خانی با اشاره به اینکه مشکلات بخش مسکن داخلی است، اظهار کرد: امیدوار بودیم سیاست‌های دولت برای بخش مسکن در 6 ماهه دوم سال اثرگذار باشد که متأسفانه این‌گونه نشد.

    وی تصریح کرد: هدف دولت پایین نگهداشتن نرخ تورم که از شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی بود، است و اینکه چه عواقبی برای کشور و بخش‌های مختلف تولیدی دارد، مورد توجه قرار نگرفته است.

    پایین آوردن تورم، رکود را توجیه نمی‌کند

    وی ادامه داد: اینکه تنها به این فکر باشیم که تورم 40 درصدی را پایین بیاوریم، نمی‌تواند رکود را توجیه کند چرا که این رکود خیلی حاد و شکننده است.

    قلیچ‌خانی با بیان اینکه در حال حاضر خیلی از اکیپ‌های عرصه ساخت‌وساز بیکار شدند، افزود: متأسفانه 100ها شغل تعطیل شده و بیکاری در بخش مسکن زیاد شده است.

    دولت نباید یکطرفه نرخ تورم را مدنظر قرار می‌داد

    رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان تأکید کرد: دولت نباید یکطرفه نرخ تورم را مدنظر قرار می‌داد بلکه تورم لازمه رشد است و برای اینکه اقتصاد حرکت داشته باشد، باید درصدی تورم در جامعه وجود داشته باشد.

    وی عنوان کرد: دولت باید پول‌های بلااستفاده انباشته شده در بانک را وارد تولید و اشتغال کرده و پول را به جامعه بدهد و قبول کند که سیاست‌های انقباضی هم حدی دارد.

    وی با اشاره به سیاست‌های دولت در بخش مسکن، اظهار کرد: دولت کارهایی برای کمک به بخش مسکن انجام داده است اما کافی نیست و عملا باید کار صورت گیرد.

    پایین آوردن سود بانکی کافی نیست

    قلیچ‌خانی با تأکید بر اینکه پایین آوردن سود بانکی کافی نیست، عنوان کرد: انتظار داشتیم اقساط بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن را حداقل 20 سال قرار دهند و از طرفی نرخ سود تسهیلات نیز کاهش پیدا کند البته نرخ سود تسهیلات کمتر شده اما تعیین‌کننده نبوده و این سیاست باید تداوم می‌داشت.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان درباره گران شدن مسکن در تمامی نقاط شهری نیز گفت: نرخ قیمت زمین در همدان بالا رفته چرا که محدودیت زمین وجود دارد و از طرفی هزینه‌های ساخت‌وساز زیاد شده که اگر تمامی این هزینه‌ها را جمع ببندیم، می‌بینیم حق با سازنده است.

    80 درصد انبوه‌سازان کار خود را رها کرده‌اند

    وی با اشاره به اینکه 80 درصد انبوه‌سازان کار خود را رها کرده‌اند، یادآور شد: هیچ‌نوع تسهیلاتی برای سازندگان مسکن داده نشده و بسیاری از انبوه‌سازان بدهکار بانک‌های استان هستند.

    قلیچ‌خانی افزود: بخش مسکن تنها بخش در کشور است که به آن اجحاف شده به‌طوریکه امروز نرخ دلار به 3600 تومان رسیده اما نرخ مسکن 40 درصد کاهش یافته است.

    امروز اختیار بازار مسکن در دست خریدار است

    وی با بیان اینکه امروز اختیار بازار مسکن در دست خریدار است، تصریح کرد: در زمان رکود که بهترین زمان برای خرید مسکن است، خریداران دست نگه می‌دارند در حالیکه این یک باور غلط در جامعه است.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: هنوز هم فرصت هست و دولت جای مانور دارد و امیدواریم در این 4 ماه باقیمانده اقدامی در این زمینه انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو