مدیران خودروعصر اعتبار

مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیازمند عزم ملی و مشارکت همه دستگاه‌ها است

عصر ساختمان- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری استان البرز گفت: مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیازمند عزم ملی و مشارکت همه دستگاه‌ها است.

مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیازمند عزم ملی و مشارکت همه دستگاه‌ها است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، نشست تخصصی پیشگیری از بافت‌های ناکارآمد شهری بعد از ظهر امروز به میزبانی اداره دادگستری استان البرز برگزار شد.

    در بخشی از این جلسه مهدی جوهری طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلاتی که امروز شهرهای بزرگ با آن دست به گریبان هستند،‌ مربوط به حاشیه‌نشینی است.

    وی افزود: حاشیه‌نشینی یکی از تبعات ساخت‌وسازهای غیر مجاز و گسترش بافت‌های ناکارآمد است و به طور قطع این حاشیه نشینی‌ها منجر به افزایش وقوع جرم می‌شود.

    معاون دادگستری استان البرز تصریح کرد: بنابراین برای مقابله با این معضلات، باید پیشگیری‌ را در دستور کار قرار دهیم و رسیدن به این هدف نیز نیازمند پیش‌بینی و شناسایی مناطقی است که مستعد برای توسعه حاشیه‌نشینی هستند.

    جوهری بیان کرد: ما باید با اعمال اقدامات و طرح‌های پیشگیرانه‌، اجازه رشد ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در حاشیه شهرها را ندهیم.

    وی با اشاره به در دستور کار بودن احداث کنارگذر شمالی کرج بیان داشت: احداث و تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن، موجب می‌شود که یک منطقه مستعد برای حاشیه‌نشینی در حاشیه شمالی شهرستان کرج ایجاد شود.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان البرز افزود: ما یا نباید این پروژه را احداث کنیم که کار منطقی نیست و نیاز استان و شهرستان کرج است و یا باید از همین ابتدا، با اجرای طرح‌های نظارتی دقیق، اجازه حتی یک مورد ساخت‌وساز غیر مجاز را به متخلفان ندهیم.

    جوهری توضیح داد: اگر این اقدام را انجام ندهیم، در آینده نزدیک با معضل جدیدی به نام حاشیه‌نشینی در حاشیه کنارگذر شمالی کرج روبه‌رو خواهیم بود.

    وی اظهار داشت: بنابراین از همین امروز باید همه دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، مسکن و شهرسازی، ادارات مختلفی از جمله منابع طبیعی و دستگاه‌های نظارتی، با تشکیل تیم‌های مشترک، طرح‌های نظارتی ویژه‌‌ای را در دستور کار قرار داده و با هر تخلفی برخورد قاطع قانونی داشته باشند.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری استان البرز افزود: در حال حاضر وجود 26 منطقه حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر مجاز در استان البرز موجب شده که ما آسیب‌های اجتماعی متعددی را متحمل شویم.

    جوهری تصریح کرد: امروز همه باید برای مقابله با رشد حاشیه‌نشینی و ساخت‌وسازهای غیر ناکارآمد تلاش کنیم و این تلاش‌های باید به صورت مشترک و با عزم جدی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار