مدیران خودروعصر اعتبار

۶۱۵ قطعه زمین از سوی خیرین به ساخت کتابخانه اختصاص یافت

عصر ساختمان- شیراز- مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: ۶۱۵ قطعه زمین به مساحت ۵۰۴هزار مترمربع توسط خیرین در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار گرفت.

۶۱۵ قطعه زمین از سوی خیرین به ساخت کتابخانه اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازخبرنگار مهر، محمدربیع احمدخانی ظهر یکشنبه در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان فارس که در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد با گرامیداشت مقام کتاب و کتابخوانی و کتابداری، عنوان کرد: بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در سراسر کشور آغاز شده و بیش از 3 هزار برنامه به این مناسبت در حال اجراست.

    وی با بیان اینکه اجرای ماده 12 و 6 قانون زمینه ساز حمایت از کتابخانه های عمومی است، نقش خیرین کتابخانه ساز را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: مهم ترین قشری که باید مورد قدردانی در ترویج کتابخوانی قرار گیرند خیرین کتابخانه ساز هستند که کارهای خیرخواهانه شان ابتدا مانند جویابری باریک است که در نهایت با پیوستن این جویبارها به یکدیگر رود خروشان مطالعه جریان می یابد.

    مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به اینکه مسیر کمال انسان ها توسط رود خروشان مطالعه هموار می شود، تصریح کرد: کتابخانه و مدرسه سازی مقدمه چینی برای افزایش کمال انسانی است.

    وی در ادامه به بیان آمار و ارقامی از حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور پرداخت و گفت: اکنون که در سراسر کشور 2375 باب کتابخانه عمومی نهادی وجود دارد، 667 باب آن از مجموعه کتابخانه هایی است که توسط خیرین، شهرداری ها و دیگر نهادها و موسسه ها ساخته شده اند.

    احمدخانی زیربنای کتابخانه های عمومی نهادی در سراسر کشور را 187 هزار مترمربع عنوان کرد و با اشاره به اینکه 19هزارمترمربع این زیربنا متعلق به استان فارس است، اضافه کرد: خوشبختانه با روندی که خیرین در مسیر کتابخانه سازی دنبال می کنند امروز این نوید را می دهم که 615 قطعه زمین با 504هزار مترمربع مساحت توسط خیرین کتابخانه ساز به نهاد کتابخانه ها واگذار شده است.

    وی از فعالیت 927 کتابخانه مشارکتی در کشور خبر داد که 40 باب آن در استان فارس مستقر است.

    مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور در عین حال با توجه به اینکه 30 درصد جمعیت کشور در روستاها به سر می برند از خیریان کتابخانه ساز دعوت کرد در مناطق محروم از کتابخانه عمومی اقدام به ساخت کنند.

    وی همچنین با بیان اینکه اکنون 2.6درصد از کتابخانه های عمومی کشور در فارس قرار دارند، ادامه داد: در این استان به ازا هر 25هزار نفر یک باب کتابخانه عومی وجود دارد. این درحالیست که به گفته احمدخانی به ازا هر 100 نفر جمعیت فارس 5/1 متر مربع فضای کتابخانه ای به همراه 47 جلد کتاب وجود دارد.

    مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور وضعیت نیروی انسانی کتابخانه های عمومی فارس را هم برشمرد و گفت: در مجموع 406 نیروی فعال در استان مشغول به کار هستند که 95 انجمن کتابخانه های عمومی هم به فعالیت می پردازند.

    وی در پایان از استاندار فارس خواستار پی گیری ساخت و تکمیل کتابخانه مرکزی شیراز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار