مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت خانه‎های تاریخی خراسان جنوبی با اعتبار ۴ میلیارد ریالی

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار ملی به مرمت خانه‌ های تاریخی این استان خبر داد.

مرمت خانه‎های تاریخی خراسان جنوبی با اعتبار ۴ میلیارد ریالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس ، علی شریعتی‎منش مناطق تاریخی هر شهر را شناسنامه فرهنگ، هویت و اصالت آن شهر دانست و اظهار داشت: این آثار برگرفته از تجارب و دانش گذشتگان هستند و وظیفه داریم این تجربه‎ها را از نظر فرهنگی و معماری به نسل‎های آینده منتقل کنیم.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 250 خانه ارزشمند تاریخی درخراسان جنوبی شناسایی و ثبت ملی شده‎اند که باید در راستای حفظ و صیانت از آنها تلاش کنیم.

    معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام خانه‎های تاریخی استان نیازمند مرمت و نگهداری هستند، اعلام کرد: با توجه به اینکه وضع مالی دولت خوب نیست و اعتبارات این حوزه اندک است نیازمند کمک مردم در این زمینه هستیم.

    شریعتی‎منش بر ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای ترغیب مردم به امر بازسازی خانه‎های تاریخی تأکید کرد و اذعان داشت: حفاظت و مرمت خانه‌های تاریخی و جلب مشارکت مردم در نگهداری این آثار از مهمترین اهداف میراث فرهنگی در زمینه بهسازی خانه‎های تاریخی است.

    وی از اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار ملی به مرمت خانه‏ های تاریخی استان خبر داد و اذعان داشت: عملیات مرمت خانه‌های تاریخی استان به زودی آغاز می‎شود.

    معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حفاظت و حراست از آثار تاریخی سبب حفظ فرهنگ و جذب گردشگر می‎شود، خاطرنشان کرد: همچنین خانه‎های تاریخی فرصتی را برای آشنایی مردم با فرهنگ این مرز و بوم فراهم می‎‏کند.

    شریعتی‎منش توضیح داد: در این راستا 16 خانه تاریخی استان مرمت و بازسازی می‎شود که این تعداد خانه‎ها به تفکیک، تمامی شهرستان‎های استان را شامل می‎شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار