مدیران خودروعصر اعتبار

سرعین در جذب گردشگران بین‌المللی ورود پیدا می‌کند

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری اقتصاد، ورزش و اتاق بازرگانی گفت: سرعین در جذب گردشگران بین‌المللی تلاش جدی انجام می‌دهد تا بتواند از این ظرفیت در توسعه روزافزون خود استفاده کند.

سرعین در جذب گردشگران بین‌المللی ورود پیدا می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس ،  حبیب ابراهیم‌پور صبح امروز در جلسه کمیسیون تخصصی گردشگری در اردبیل اظهار کرد: سرعین دارای قابلیت‌های بسیار زیادی در مورد جذب گردشگر بوده و امیدواریم برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده پیاده‌سازی 40 طرح گردشگری در آینده نزدیک که در طرح پیش امکان سنجی استانداری مورد تصویب قرار گرفته و برنامه‌هایی که برای سرعین در نظر گرفته شده سرعین در جذب گردشگران بین‌المللی نیز موفق باشد.

    وی با جمع‌بندی مباحث مطرح شده در جلسه به تحقیقی که در زمینه انتظارات گردشگران در سرعین انجام یافته اشاره کرد و مهمترین مشکلات سرعین از دید گردشگران را وضعیت ترافیک شهر، نبود پارک‌ها و فضای گذران اوقات فراغت، کمبود خدمات بهداشتی و درمانی، کیفیت پائین حمل و نقل عمومی، کیفیت پائین رستوران‌ها، کمبود سرگرمی‌ها، کیفیت خدمات مراکز اقامتی و ..... عنوان کردند.

    ابراهیم‌پور ادامه داد: باید برای رفع این مشکلات اقدامات اساسی صورت بگیرد و با برطرف شدن این مشکلات میزان رضایت گردشگران افزایش پیدا کرده و به تبع آن، هم میزان اقامت و هم میزان هزینه کرد گردشگران افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین با اشتهار سرعین به یک مقصد پیشرفته تعداد گردشگران و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

    عضو سابق شورای شهر سرعین و فعال و سرمایه‌گذار گردشگری باخیر مقدم به مهمانان و تشکر از برگزاری جلسه در سرعین به موانعی که بطور مستقیم در توسعه گردشگری سرعین دخیل است.

    ناصر محمدی بیان کرد: شهر سرعین مرکز ثقل گردشگری استان است ولی دارای خط‌ مشی و برنامه‌ریزی توسعه گردشگری بوده و در استان برنامه و چشم‌اندازی برای توسعه سرعین وجود نداشته و حرکت به صورت چراغ خاموش، بزرگترین دغدغه است که موانع زیرساختی و مشکلات اساسی باعث شده تا سرمایه‌گذار با توجه به اینکه در اردبیل نتیجه نمی‌گیرد پروژه خود را در تبریز اجرا می‌کند.

    وی یادآور شد: در بدنه مدیریتی استان، شاهد فقدان برنامه‌های مکمل برای اوقات فراغت گردشگران هستیم. مثل سالن‌های موسیقی که در صورت وجود هم مجوزی صادر نمی‌شود.

    عضو سابق شورای شهر سرعین عنوان کرد: یکی از مشکلات دیگر هم پایین بودن میانگین اقامت گردشگران به خاطر نبود برنامه‌های مکمل در سرعین است که قبلا 9/1 شب بود که الان کمتر هم شده است.

    محمدی ادامه داد: از مشکلات دیگر ظرفیت پائین خدمات درمانی و پزشک متخصص، عدم وجود آمبولانس‌های مجهز بوده و بخش خصوصی به دلیل نبود حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری فعالیت زیادی ندارد در حالی که در جلسات اعلام حمایت می‌شود ولی در عمل این حمایت‌ها مشاهده نمی‌شود.

    وی یادآور شد: احداث مراکز اقامتی مجهز، نبود بازارسازی مناسب و بازاریابی اصولی، عدم اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب از دیگر مشکلات گردشگری سرعین است که به عنوان مثال در تابستان گذشته حتی یک بروشور هم در اختیار گردشگران قرار نگرفته است.

    عضو سابق شورای شهر سرعین گفت: در بحث اعتبارات سرعین دارای جمعیت زیر 5 هزار نفر بوده و در تخصیص منابع جمعیت ساکن در نظر گرفته می‌شود ولی در تابستان در شهر سرعین روزانه به 50 هزار نفر و در روزهای پیک حتی به 100 هزار نفر هم خدمات ارائه می‌شود.

    محمدی تصریح کرد: ریالی برای ارائه خدمت به گردشگران از آب‌های درمانی در نظر گرفته نشده و شهرداری سرعین از این درآمد محروم است.

    وی افزود: متولی گردشگری در سرعین مشخص نبوده و به صورت چند مدیریتی اداره ‌شده و نقش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این میان بسیار کم رنگ است همچنین رفتار نامناسب افراد فرصت‌طلب (جارچیان خیابانی) باعث نارضایتی گردشگران شده و جامعه اقامتی نیز برای رفع این مشکل همکاری لازم را انجام نمی‌دهد. عضو سابق شورای شهر سرعین اظهار کرد: در زمینه جذب گردشگر نیز از الگوها و روش‌های مناسب استفاده نمی‌شود و نیز احداث واحدهای اقامتی توسط نهادها و سازمان‌های دولتی باعث کم انگیزه شدن بخش خصوصی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار