مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن، صنعتی بی بهره از نگاه صنعتی

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: مسکن یک صنعت است، اما متاسفانه نگاه صنعتی به این بازار وجود ندارد.

مسکن، صنعتی بی بهره از نگاه صنعتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری »عصر ساختمان»  به نقل از ایسنا، محمود نوروزی گفت: اخیرا جنب‌وجوش‌هایی در بازار مسکن صورت گرفت، اما همچنان رکود بر بازار مسکن حاکم است چرا که مردم توان پرداخت سودهای بالا را ندارند.

    وی با بیان اینکه خرید اوراق مسکن مقرون به صرفه نیست، افزود: نرخ تسهیلات با خرید اوراق حق تقدم مسکن در مجموع حدود 23 درصد می‌شود و مردم نسبت به این تسهیلات رغبت نشان نمی‌دهند، پس بازار مسکن همچنان در رکود است.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک با بیان اینکه نگاه صنعتی  به بازار مسکن که خود یکی از انواع صنعت محسوب می‌شود، وجود ندارد، ادامه داد: بازار مسکن مولد تولید و اشتغال است ولی متاسفانه بسیاری از عوامل مثل سود تسهیلات، هزینه صدور پروانه ساختمانی، هزینه تامین اجتماعی، مزد کارگر و افزایش هزینه‌های نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی دست به دست هم می‌دهند و قیمت خروجی مسکن را گران می‌کنند.

    وی ضمن تاکید بر اینکه حدود 70 درصد بهای مسکن را بانک‌ها باید عهده‌دار شوند تا انگیزه برای خرید و ساخت‌وساز ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تسهیلاتی که بانک مسکن ارائه می‌دهد تسهیلات خرید مسکن است و صرفا به عنوان یک مُسکن عمل می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی