مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت تهیه و بروز رسانی طرح‌های شهری در استان هرمزگان

عصر ساختمان- مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طرح‌های توسعه و عمران شهری به عنوان مکانیزم ایجاد تعادل در توسعه شهرها بصورت ایجاد نظم و انضباط فضایی و کالبدی تهیه می‌شود.

ضرورت تهیه و بروز رسانی طرح‌های شهری در استان هرمزگان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس،  ابراهیم رستم گورانی ضمن تاکید بر ضرورت تهیه و بروز رسانی طرح‌های شهری اظهار داشت: موضوع و مسائل شهرسازی همواره از پیچیده‌ترین مسائل حقوقی به شمار می‌رود. به عبارت دیگر شهرها منبع اصلی فعالیت اجتماعات انسانی‌اند که در این فضاها تعارض میان انسان و طبیعت به حد اعلای خود می‌رسد. در این میان هدف شهرسازی و طرح‌های آن ایجاد رابطه‌ای خوب و پایدار میان افراد جامعه با محیط طبیعی و مصنوع (انسان ساخت) آنها است.

    وی تصریح کرد، نظم بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی می‌تواند مهمترین هدف شهرسازی و طرح‌های تفصیلی و راهبردی تلقی شود.

    سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان افزود: در گذشته که روند تغییر و تحولات و رشد شهرها به کندی صورت می‌گرفت و امکانات و تنوع ابزارها و مصالح ساختمانی و فناوری و نیز سلایق محدود بود شهرها دارای شکل و سیمای موزون و پایدار بودند. اما امروز که به سبب رشد شهرنشینی و بوجود آمدن محلات ناهنجار و خودرو در شهر، شهرسازی وظیفه مهم و خطیری را بر عهده دارد. ضوابط و مقررات شهرسازی، نظام کالبدی و فضایی شهر را تعریف می‌کند و از همین رو همه عواملی را که در شهر به عنوان فعالیت‌های شهری عینیت می‌یابند، تحت تاثیر خود قرار می‌دهند و در واقع طرح‌های شهرسازی فرم فضایی و کالبدی شهرها را تعیین می‌کنند.

    وی در ادامه به اهمیت و تأثیرات تهیه و اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه مبتنی بر برنامه و اهداف از پیش تعیین شده، آینده‌نگری در اداره شهر، پیش‌بینی نیازها و مطالبات نسل‌های آتی، پاسخگویی به نیازها و خلأ‌های موجود، شفاف‌سازی ضوابط و مقررات شهرسازی، معماری، توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، برنامه‌ریزی برای احیای بافت‌های فرسوده شهری، افزایش رونق اقتصادی برای شهروندان، ارتقای سطح اقتصاد شهری، هویت‌یابی مجدد شهر در تمامی بخش‌ها، تغییر سیما و کالبد شهری، توجه به اصول معماری ایرانی و اسلامی، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها، توسعه متوازن و عدالت‌محور، دستیابی به اهداف شهر سبز، روان و ایمن و در نهایت حرکت به سمت داشتن شهرهای برتر از مهم‌ترین نتایج اجرای این طرح‌ها خواهد بود.

    گورانی در بخش دیگری از سخنان خود شهرهای استان هرمزگان را شایسته‌ دستیابی به برترین و بهترین‌ها دانست و از عزم مدیریت شهری برای تسریع در روند توسعه، عمران و آبادانی شهرهای استان در تمامی ابعاد خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار