مدیران خودروعصر اعتبار

کشته‌های زلزله در بافت فرسوده بیش از هیروشیما است

عصر ساختمان- رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که تاب آوری تهران در برابر خشکسالی و فرونشست در حال حاضر صفر است، عنوان کرد: اگر در بافت فرسوده پایتخت زلزله بیاید چند برابر هیروشیما کشته می‌دهیم.

کشته‌های زلزله در بافت فرسوده بیش از هیروشیما است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت خشکسالی و فرونشست ها در تهران عنوان کرد: پایتخت در حال حاضر مجموعه ای بحران خیز است این در حالی است که رصد شریان های زیرسطح تهران را در دست نداریم.

    از اتفاقات زیر سطح تهران بی خبریم

    وی با بیان این که سه رودخانه بزرگ در تهران مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد و در نهایت آب مورد استفاده به زیرسطح زمین می رود، گفت:  در زیر سطح اتفاقاتی رخ می دهد که ما از آنها هیچ اطلاعاتی در دست نداریم.

    رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاثیر انجام فعالیت های عمرانی بر  برهم ریختگی مسیر حرکت آب در زیر سطح اظهار کرد: این به هم ریختگی ها در نهایت در یک نقطه شهر را به بحران دچار می کند.

    رصد شریان های زیرسطحی حیاتی است

    شاکری با تاکید بر حیاتی بودن رصد شریان های زیرسطحی گفت: انجام چنین اقدامی نیازمند مدیریت یکپارچه شهری است و حتی اگر در حال حاضر بحرانی رخ دهد تا شهرداری با سازمان های ذی ربط هماهنگ شود، شهر خسارت های جدی لحظه به لحظه می بیند.

    وی با بیان این که تاب آوری تهران در حال حاضر صفر است، عنوان کرد: با ماشینی که پنجر است چقدر می توان راه رفت؟ وضعیت بحران در تهران در چنین شرایطی است. عوارض خشکسالی و فرونشست را هم اکنون در پایتخت مشاهده می کنیم.

    رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد نسبت به متوقف بودن نوسازی بافت فرسوده، تاکید کرد: در صورتی که زلزله ای با مقیاس اندک هم بیاید چند برابر هیروشیما و ناکازاکی کشته می دهیم.

    وی در پایان گفت: این خطر بالفعل است و تنها به دلیل این که زلزله ای در تهران رخ نداده، فاجعه نیز رخ نداده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو