مدیران خودروعصر اعتبار

زیباسازی فضای شهری مشهد باید الگوی دیگر شهرها باشد

عصر ساختمان- مشهد ـ کارشناس ارشد طراحی شهری و معماری منظر گفت: زیباسازی فضای شهری مشهدالرضا(ع) باید به الگویی برای دیگر شهرها تبدیل شود.

زیباسازی فضای شهری مشهد باید الگوی دیگر شهرها باشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری مهر،پیمان صعودی صبح پنجشنبه در همایش جنبش شهر زیبا که در هتل پارس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یک چهره از عناصر مختلفی تشکیل شده است وقتی از نظر بصری خوب جلوه می‌کند که دارای یک ترکیب‌بندی زیبا باشد.

    وی با بیان اینکه ساختمان‌ها به عنوان دیواره‌های فضای شهری ما محسوب می‌شوند، افزود: وقتی که این دیواره زننده باشد هیچ زیبایی‌ای در فضای شهری دیده نمی‌شود.

    کارشناس ارشد طراحی شهری و معماری منظر ادامه داد: فضای باز شهری شامل میادین، پارک‌ها، حیاط خلوت‌ها و فضای آبی بوده است و خیابان‌ها به عنوان متصل‌کننده‌ فضای شهری دارای اهمیت بالایی در این زمینه هستند.

    صعودی با بیان اینکه المان‌های زیبایی‌ساز فضای شهری جزئی از مبلمان شهری هستند، تصریح کرد: این مهم شامل ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، نمادها هستند و هرکدام از آن‌ها زمانی در زیباسازی طراحی شهری مثمرثمر است که به‌خوبی طراحی و اجرا شده باشد.

    وی با اشاره به اینکه باید طراحی‌های شهری متناسب با اقلیم آن شهر باشد، تأکید کرد: به تبع طراحی پایدار، معماری پایدار را داریم و این مهم در 6 اصل تعریف شده است که هرکدام از این اصول پیوسته، متصل و مکمل یکدیگر هستند و این‌ها جدای از همدیگر نیستند.

    کارشناس ارشد طراحی شهری و معماری منظر با بیان اینکه باید در جهت زیبایی شهر و ماندگاری یک شهر زیبا از المان‌های پایدار استفاده کرد، خاطرنشان کرد: باید زیبایی را به‌گونه‌ای ببینیم که نمای شهری به شکلی اصولی و صحیح باشد و سبب مزاحمت و اختلال در حرکت و فعالیت‌ برای افرادی مانند نابینایان، جانبازان، معلولان و ناتوانان که دارای وضعیتی خاص هستند نشود.

    صعودی گفت: وقتی که چیزی ناهنجار است باید آن را مخفی کنیم و اگر نمی‌توانیم این کار را بکنیم باید به آن جلوه دهیم و نمونه‌ آن در برخی از چیزهایی زایدی که فاقد کارایی بودند و جلوه نامناسبی هم داشتند بوده که به صورت یک المان زیبا در شهر مشهد در آمده است و مشابه این نمونه زیبا با خوشفکری طراحان در قالب اشکال مختلف در این شهر زیاد دیده شده است.

    وی در پایان با بیان اینکه شهر امام رضا(ع) به عنوان تنها شهر کشور بوده است که نسبت به موضوع هنرهای زیبا آن هم با استفاده از چیزهای غیرکاربردی و غیرقابل مصرف و استفاده بوده است توجه کرده است، افزود: امیدواریم که این حرکت ارزشمند که منجر به زیباسازی فضای شهری شده است، به دنبال الگویی برای دیگر شهرها تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار