مدیران خودروعصر اعتبار

زادگاه همسر ترامپ در اسلوونی در انتظار توریست‌ها

عصر ساختمان- شهر کوچک سونیکا (Sevnica) در کشور اسلوونی که زادگاه ملانیا ترامپ همسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است، پیروزی خیره‌کننده او را فرصتی برای شکوفایی توریسم در آنجا می‌بیند.

زادگاه همسر ترامپ در اسلوونی در انتظار توریست‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان« به نقل از همشهری آنلاین، تا یک سال پیش این شهر کوچک در اسلوونی با جمعیت کمتر از 5000 نفر که در دامنه‌های کوه‌های آلپ قرار دارد، در خود این کشور هم شناخته‌شده نبود، چه رسد به خارج این کشور.

    اما اکنون شهر سونیکا به فکر منافع مالی است که می‌تواند از زادگاه بانوی اول 36 ساله آینده آمریکا بودن، به دست آورد.

    سرکو اکویرک، شهردار سونیکا گفت: گاهی فشار رسانه‌ها بر روی ما بسیار شدید بود. مردم سونیکا به چنین وضعیتی عادت نداشتند. از طرف دیگر توجه جهانی مثبت است، زیرا سونیکا دارد به یک مقصد توریستی تبدیل می‌شود.

    شهردار خندان سونیکا در ساعت 7 صبح محلی (6 صبح به وقت گرینویچ) 9 نوامبر (19 آبان) با رویترز مصاحبه می‌کرد، گفت ساکنان محلی از کارزار ترامپ و همسرش حمایت کرده بودند.او گفت: ما از نتیجه انتخابات راضی هستیم.

    ملانیا ترامپ که در 1970 به دنیا آمد، دوران کودکی‌اش را با خانواده‌اش در یک بلوک آپارتمانی در شهر سونیکا گذراند. هنگامی‌که او به سن نوجوانی رسید، خانواده به یک خانه دوطبقه معمولی در بالا دست رودخانه ساوا در حاشیه شهر نقل‌مکان کردند که در پایین‌دست یک قلعه قرون‌وسطایی کاملاً حفظ‌شده قرار داشت.

    ساکنان می‌گویند پدر او قطعات ماشین می‌فروخت و مادر او در کارخانه‌ای کار می‌کرد که یک برند بسیار محبوب لباس کودک در یوگسلاوی کمونیست قبل از تجزیه آن در دهه 1990، تولید می‌کرد.

    اکنون جمهوری اسلوونی، باقیمانده کوچکی از جمهوری یوگسلاوی، حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد، یعنی در حد ایالت نیوجرسی آمریکا.

    میرجانا جلانسیک، یکی از دوستان ملانیا که اکنون ناظم مدرسه ابتدایی دوران کودکی او است: می‌گوید ملانیا بسیار خلاق و مبتکر بود و سونیکا برای او بسیار کوچک بود.

    رئیس مرکز بهداشتی شهر که در سال 2005 از ملانیا که در آن هنگام با پسرش بارون باردار بود، کمک مالی دریافت کرد، گفت که او در کاخ سفید موفق خواهد بود.

    ولادیمیرا تومسیک گفت: «ملانیا بانوی اول فوق‌العاده‌ای خواهد بود که ارزش‌های اسلوونیایی بخشندگی، وفاداری و اعتماد را به آمریکا و جهان خواهد رساند.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار