مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰۰ هزار مسکن مهر مشتری ندارد

عصر ساختمان:مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت : بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی دراد.

۱۰۰ هزار مسکن مهر مشتری ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : به متقاضیان مسکن مهر که به تعهدات مالی خود عمل نکرده اند اعلام می کنیم که تکلیف را روشن کنند زیرا در مراحل بعدی با تایید شورای مسکن استان ها حذف خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه از مجموع حدود 2 هزار واحد مسکن مهر 400 واحد در شهرهای جدید است ، گفت : در تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر پیشرفت بالای 90 درصد است اما متقاضی تا کمتر از 50 درصد و در مواردی تا 5 میلیون تومان به تعهداتش عمل کرده است.

    نریمان گفت : برای اینگونه واحدها در حال بررسی تهیه شیوه نامه هستیم تا از مسکن مهر خارج شود و در تعامل با بانک ها به سایر متقاضیان واگذار یا در قالب طرح مسکن اجتماعی واگذار شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید فقر مطالعه و جانمایی نامناسب در آغاز اجرای طرح مسکن مهر را علت بروز مشکلات در اجرای این طرح بیان کرد و گفت : برخی واحدها در جاهایی ساخته شد که هنوز هم متقاضی ندارد.

    نریمان افزود : در هشتگرد حدود 8 هزار واحد مازاد در انتظار متقاضی است و در شهرهای جدید شیرین شهر ، رامین و بینالود نیز تعداد متقاضیان کافی نیست.

    مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه در حال بررسی این موارد هستیم ، گفت : در طرح هایی که متقاضیان تعهدات را عمل کردند و پیشرفت کافی است مشکلی نداریم و تا 6 ماهه سال آینده این واحدها واگذار می شود.

    نریمان با اشاره به برخی مشکلات ناشی از توپوگرافی منطقه مانند شهر پردیس گفت : در پردیس 100 هزار واحد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در تپه ماهور ساخته شده است که باید امکانات آب ، برق ، گاز ، مدرسه ، درمان و انتظامی تدارک دیده شود.

    مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت : امسال 20 هزار مسکن مهر در پردیس واگذار خواهد شد که از این تعداد 5 هزار واحد در دهه فجر تحویل متقاضیان می شود.

    نریمان گفت : در همه شهرهای جدید نیز 50 هزار واحد مسکن مهر با پیشرفت بالای 95 درصد آماده واگذاری است که در برخی مانند شهر پردیس مشکلات زیربنایی با همکاری وزارت نیرو و نفت باید حل شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد : تا کنون از وزیر راه و شهرسازی دستوری مبنی بر توقف طرح مسکن مهر صادر نشده است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی