مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

هیچ ساخت و سازی خارج از ضوابط در محوطه ارک صورت نمی گیرد

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: هیچ ساخت و سازی خارج از ضوابط میراث فرهنگی در محوطه ارک صورت نمی گیرد.

هیچ ساخت و سازی خارج از ضوابط در محوطه ارک صورت نمی گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مرتضی آبدار با اشاره به عملیات ساختمانی در حیاط خانه فتح الله یف، تاکید کرد هیچ ساخت و سازی در حریم ارک خارج از ضوابط میراث فرهنگی صورت نخواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه تحولات محدوده تاریخی ارک رصد می شود گفت: با توجه به اهمیت تاریخی و باستان شناختی محدوده ارک هر اقدامی باید با هماهنگی کامل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی صورت پذیرد.

    وی ادامه داد: با توجه به نقشه هایی که از سوی بنیاد مصلی تبریز ارائه شده است ساخت و ساز در حیاط خانه فتح الله یف به منظور ایجاد پارکینگ زیرزمینی و در حد کف (صفر- صفر) صورت خواهد گرفت و بنایی خارج از کف حیاط احداث نخواهد شد.

    آبدار گفت: طی جلسه ای که با مدیریت بنیاد مصلی صورت گرفت، ادامه عملیات به بعد از بررسی مجدد باستانشناسی و اعلام نظر کارشناسان سازمان موکول شد.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: طی توافقات به عمل آمده، با حمایت های مادی و معنوی بنیاد مصلی و مشاوره استادان دانشگاه و نظارت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خانه فتح الله یف مرمت و احیا خواهد شد و محوطه آن نیز پس از مرمت به منظور حفظ یکپارچگی حریم ارک به این مجموعه پیوند خواهد خورد.

    وی هر گونه ساخت و ساز مرتفع در حریم ارک را منتفی دانست و گفت: به عنوان متولی صیانت از میراث فرهنگی اعلام می کنم که در ساخت و ساز حیاط خانه فتح الله یف حریم قانونی و مصوب ارک تبریز رعایت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی