مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد:

واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در کردستان

عصر ساختمان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان از واگذاری بناهای تاریخی استان برای تبدیل به سایر کاربری‌ها به بخش خصوصی خبر داد.

واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در کردستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدمحسن علوی پیش از ظهر امروز در جمع معاونین و کارکنان این اداره کل از واگذاری بناهای تاریخی استان برای تبدیل  به سایر کاربری‌ها به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: آغاز فرآیند واگذاری 20 بنای تاریخی از سوی صندوق احیاء در 12 استان کشور آغاز شده است.

    به گفته وی، استان کردستان هم بناهایی را به صندوق احیاء برای واگذاری به بخش خصوصی و تغییر کاربری معرفی کرده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان با بیان اینکه واگذاری بناهای تاریخی با حفظ بافت تاریخی می‌تواند در حفظ ،احیاء و نگهداری آنها تاثیر بسزایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: بنای تاریخی منزل احمدی از بناهایی است که در استان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

    علوی تصریح کرد: امیدواریم سرمایه‌گذارانی از استان بتوانند این بنا را به محلی برای کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان تبدیل کنند.

    به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان، واگذاری بناها تاریخی به بخش خصوصی با نظارت اداره کل صندوق احیاء و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و بر طبق قوانین و مقررات و موازین مرتبط صورت می‌گیرد.

    علوی با بیان اینکه 120 بنای تاریخی در سطح استان کردستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: 60 بنای تاریخی استان تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

    وی در ادامه خواستار مشارکت و حمایت مردم و سرمایه‌گذاران در بحث واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در استان شد و اظهار کرد: حفظ بافت تاریخی بناها و معرفی هرچه بهتر این آثار تاریخی به جهانگردان و گردشگران از مزیت‌هایی تحقق این مهم است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو