مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از ۲۴ طرح عمرانی و فضای سبز در منطقه ۸ شیراز

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۸ شیراز گفت: تا پایان سال جاری ۲۴ طرح عمرانی و فضای سبز با اعتباری افزون‌ بر ۱۴ میلیارد تومان در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۲۴ طرح عمرانی و فضای سبز در منطقه ۸ شیراز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس، هادی شهدوست بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که تا پایان سال جاری 24 طرح عمرانی و فضای سبز با اعتباری افزون‌ بر 14 میلیارد تومان در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: سنگ‌فرش معابر، محدودیت ترافیکی حدفاصل خیابان طالقانی تا روگذر زند، زشتی‌زدایی جداره‌ها، جمع‌آوری کولرهای فرسوده مقابل مسجد وکیل، نورپردازی، نصب فونت‌های مسی بالای سردر مغازه‌ها و آسفالت و مرمت خیابان تیموری از دیگر طرح‌هایی است که تا پایان سال جاری در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی خاطرنشان کرد: احداث نگارخانه دائمی، مجموعه خدمات رفاهی شامل رستوران، کافی‌شاب برای زائران، راه دسترسی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، مسیر یک کیلومتری پیاده‌راه مقابل شورای اسلامی شهر شیراز و نیز احداث سالن آمفی‌تئاتر شهر جنب شورای شهر با ظرفیت 550 نفر از دیگر فعالیت‌های اجرایی در منطقه بافت تاریخی و فرهنگی است.

    شهردار منطقه 8 شیراز با اشاره به اینکه رویکرد شهرداری بافت‌های تاریخی، قدیمی، میراثی و فرهنگی حفظ هویت این بافت است، افزود: محدودیت ترافیک در مقابل مسجد نصیرالملک، سامان‌دهی ضلع شرقی خیابان هجرت، مناسب‌سازی پیاده‌راه‌ها برای سالمندان و معلولان، سامان‌دهی چاله‌ها و فضای سبز در اطراف ارگ کریم‌خانی، بهسازی فضای سبز و مرمت بازارچه تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

    وی بیان داشت: امضای تفاهم‌نامه منطقه 8 برای نخستین بار با ثامن مشهد و استقرار موکب توزیع آش شیرازی و انواع عرقیات در دهه کرامت و نیز جمع‌آوری مراکز دی آی سی در منطقه سنگ سیاه و برقراری کمیته‌های عمرانی و امنیتی در این منطقه از دیگر عملکردهای منطقه 8 این شهر است.

    شهردار منطقه 8 شیراز اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه شهرداری شیراز و میراث فرهنگی مقرر شد 27 منزل میراثی به شهرداری واگذار شود که در این راستا باید 17 منزل از نو ساخته و 10 مورد دیگر بر اساس ضابطه میراث فرهنگی عملیاتی شود.

    شهدوست بیان داشت: برای ایجاد دهکده گردشگری 9 بسته در حال تصویب و سرمایه‌گذاری شامل احداث رستوران، حمام سنتی، سالن همایش، کتابخانه قرائت‌خانه و فروشگاه صنایع‌دستی با اعتباری افزون‌بر 50 میلیارد تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو