مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ اثر تاریخی میامی مرمت شد

عصر ساختمان- میامی-مسئول نمایندگی میراث فرهنگی میامی با اشاره به مرمت و تعمیر ۱۰ بنای تاریخی شهرستان از ابتدای سال تا کنون، گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی اختصاص یافته است.

۱۰ اثر تاریخی میامی مرمت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل ازخبرگزاری مهر،  سید صادق رضویان ضمن بیان اینکه نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی در سال 94 افتتاح شده است، ابراز داشت: این دفتر از همان ابتدا رسالت خود را در راستای حفظ آثار تاریخی و توسعه و رونق گردشگری و حمایت و ترویج صنایع دستی در شهرستان قرار داد اما اعتبارات موجود در این بخش به واقع اندک هستند که امیدواریم در آینده این مهم برطرف شود.

    وی افزود: با وجود محدودیت های موجود، مرمت مقبره ابن یمین فرومدی، مرمت پل صدر آباد، مرمت آب راه کاروانسرای تاریخی عباس آباد، مرمت اضطراری کاروانسرای تاریخی صدر آباد، فاز دوم مرمت عمارت آقایان، مرمت سردر و هشتی حمام آقایان، مرمت بادگیرهای مسجد تاریخی حاج صفر و همچنین مرمت بافت تاریخی شهر میامی شامل مرمت برج اسد خان و بافت پیرامونی آن و یخدان تاریخی و برج مجاور برج اسدخان در زمره طرح های مرمت در میامی هستند.

    افزایش ماندگاری مسافران در میامی

    مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی همچنین گفت: اجرای طرح ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و برگزاری جلسات متعدد آن به منظور معرفی شهرستان و ایجاد بستری مناسب برای رفاه حال مسافران و زائران علی بن موسی الرضا(ع) به همراه اجرای مانور ستاد تسهیلات با مشارکت همه دستگاه های اجرایی در ایام طرح یکی از مهمترین اقدامات در این شهرستان بوده است.

    رضویان بیان داشت: در ایام نوروز و تابستان همچنین برپایی غرفه های فروش صنایع دستی و سوغات میامی در پنج نقطه از جمله اقدامات نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان در راستای افزایش ماندگاری مسافران نوروزی و تابستانی است.

    وی افزود: نمایندگی میراث فرهنگی میامی همچنین با هدف توسعه گردشگری شهرستان، نهمین جشنواره سفر به دشت شقایق را نیز مدیریت کرد و همچنین با توجه به برنامه ریزی و هدف گذاری بر مبنای پایه گذاری مقوله گردشگری در میامی، اولین کارگاه معرفی صنعت گردشگری، نیازها و راهکارها را برای آشنایی با مولفه های صنعت گردشگری به صورت عملی و تئوری در شهرستان برگزار کرد تا با ایجاد بستری مناسب به سمت رشد گردشگری شهرستان حرکت کنیم اما در هر حال میامی در ابتدای راه است و همچنان باید در این مسیر اقداماتی را صورت داد.

    آموزش بهترین راه برای حفظ و حراست از میراث فرهنگی

    مسئول نمایندگی میراث فرهنگی میامی با بیان اینکه هویت جامعه نشات گرفته از فرهنگ آن است و فرهنگ متشکل از فاکتورهایی متعددی نظیر هنر، اقتصاد، تاریخ، مذهب و ... محسوب می شود، گفت: فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی متشکل از آثار ارزشمند و فاخر، نمایان گر ذوق، هنر، اقتصاد، آموزه های دینی و ...هر دیار است و میامی نیز در این میان مانند سایر شهرهای ایران اسلامی از غنای فرهنگی موجود در کشور بی بهره نمانده است.

    رضویان بیان داشت: امروز می بایست در حفظ و حراست میراث فرهنگی پیش از پیش بکوشیم تا بتوانیم در برابر آیندگان کارنامه ای قابل دفاع داشته باشیم که در این میان آموزش به عنوان یک عنصر مولد و محرک می تواند مهم تلقی شود.

    وی افزود: مقوله مهم بعدی در میامی، ترویج گردشگری با توجه به ظرفیت های بسیار بالای این شهرستان است که در این راستا، علاوه بر ایجاد غرفه های ارائه محصولات در ایام نوروز، برنامه ریزی و حمایت از صنعتگران این حوزه برای حضور در نمایشگاه ها و جشنواره در صدد برنامه ریزی برای آموزش و فراگیر کردن صنایع دستی در سطح شهرستان از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی و ورکشاپ ها هستیم که می تواند یکی از مهمترین مولفه های جذب گردشگر به میامی باشد.

    میامی 10 کاروانسرای تاریخی دارد

    مسئول نمایندگی میراث فرهنگی میامی همچنین گفت: رونق گردشگری و بهره گیری از ظرفیت بناها و بافت های تاریخی و نیزظرفیت های طبیعی موجود در شهرستان نقش موثری را می تواند در توسعه اقتصادی ایفا کند چرا که میامی امروز 10 کاروانسرای تاریخی دارد که عنصر تاریخی و منحصر به فرد بودن آنها در کنار آثاری مانند مقبره ابن یمین فرومدی و مسجد جامع تاریخی فرومد، هرکدام به تنهایی قابلیت فرهنگی و گردشگری برای یک شهرستان به شمار می آیند.

    رضویان بیان داشت: امروز میامی با داشتن همنشینی کویر، کوه و جنگل صحنه هایی زیبا از خلقت خداوند متعال را رقم می زند که جلوه های بصری تفرجگاه های آن بعضا گردشگران را مجذوب خود می کنند لیکن باید در زمینه گردشگری در این شهرستان مستعد اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار