مدیران خودروعصر اعتبار

صنعت ساختمان بیش از سایرصنایع استعداد تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد

عصر ساختمان- بیرجند- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط مستقیم ۱۲۰ صنعت با صنعت ساختمان، گفت: صنعت ساختمان بیش از سایر صنایع استعداد تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد.

صنعت ساختمان بیش از سایرصنایع استعداد تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرنگار مهر،  محمد فرهادی پیش از ظهر سه شنبه در همایش فرصت ها و چالش های مقررات ملی ساختمان با اشاره به مطرح شدن واژه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به رویدادهای جاری کشور این نگاه ویژه ادبیات اقتصادی کشور را با راهبرد هوشمندانه ای رو به رو کرد.

    وی، صنعت ساختمان را زیربنای توسعه استان و کشور دانست و گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی در این حوزه بسیاری از مشکلات را حل می کند.

    ارتباط مستقیم 120 صنعت با صنعت ساختمان

    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پیاده سازی اقتصادی که ضمن پویا بودن به هیچ جا وابسته نباشید می تواند در گستره ساخت و ساز نیز نمود پیدا کند، بیان کرد: می توان ادعا کرد که صنعت ساختمان بیش از سایر صنایع استعداد تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد.

    فرهادی با اشاره به ارتباط مستقیم 120 صنعت با صنعت ساختمان، عنوان داشت: بنابراین رسیدن به شکوفایی این صنعت جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور دارد.

    وی ادامه داد: از برنامه های منطبق بر رویکرد اقتصاد مقاومتی در عرصه ساختمان می توان به مواردی همچون استفاده صحیح از فناوری های حوزه ساختمان، تأکید بر استانداردهای مصرف انرژی، نظارت تمام و کمال به رعایت اصول فنی، نظارت بر تولید محصولات جدید ساختمان، تطابق معماری ساختمان با مولفه های بومی، اقلیمی و زیست محیطی را نام برد.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دقت نظر در هر کدام از این موارد ما را در صنعت ساختمان سازی بر مبنای اقتصاد مقاومتی موفق خواهد کرد.

    فرهادی همچنین به تأثیر مستقیم بازار مسکن بر حوزه ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: عدم رونق و اشتیاق به معاملات در این حوزه عملا هر گونه تلاش در حوزه ساختمان را بی نتیجه خواهد گذاشت.

    رعایت مبحث 19 باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

    وی با بیان اینکه از سوی دیگر رشد و توسعه صنعت ساختمان با اتکا بر مولفه های اقتصاد مقاومتی منوط به گرمی و رونق بازار مسکن خواهد  داشت، عنوان داشت: این در شرایطی امکان پذیر است که دهک های کم درآمد نیز امکان انجام معاملات مسکن را داشته باشند.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: این در حالی است که طی چند سال اخیر رکود سنگینی بر صنعت ساختمان حاکم شده که امیدواریم با تدابیر دولت مردان بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

    فرهادی با تأکید بر اینکه در شرایطی که 30 درصد تولید ملی کشور در بخش مسکن شکل می گیرد توجه ویژه به ابعاد اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی دارد، بیان داشت: با در پیش گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی هم روند رشد و توسعه اقتصادی افزایش خواهد یافت و هم معضل نداشتن مسکن حل می شود.

    وی با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه مسکن ساختمان قبل از هر چیز نیاز به شناخت بسترها و زمینه های تحقق این اقتصاد داریم، بیان کرد:  ساختمان سازی نماد فرهنگ، اقتصاد و مدیریت و رفاه یک کشور بوده و بنابراین فرهنگ سازی در زمینه اصول ساخت و ساز لازم است.

    سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم استفاده بهینه از انرژی در ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین اتلاف انرژی در بخش مصارف خانگی بوده و بنابراین در راستای اجرای سیات های اقتصاد مقاومتی رعایت مبحث 19 باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو