مدیران خودروعصر اعتبار

عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

توزیع نامناسب مراکز جمعیتی و مسکن در کشور

حمل و نقل ترکیبی باید در اولویت باشد

عصر ساختمان- عضو نظام مهندسی ساختمان استان تهران، گفت: توسعه حمل و نقل ترکیبی و توسعه ناوگان حمل و نقلی باید در دستورکار قرار گیرد.

توزیع نامناسب مراکز جمعیتی و مسکن در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهدی روانشادنیا امروز در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: امروز روز شهرسازی است و جا دارد این موضوع را متذکر شویم که توزیع مراکز جمعیتی و کاربری‌ها در شهرهای ما توزیع بدقواره‌ای دارد.

    وی ادامه داد: لازم است مراکز جمعیتی با توجه به سیستم‌های حمل و نقلی توسعه یابد.
    مدیر گروه علمی حمل و نقل دانشگاه علوم تحقیقات افزود: در بخش تقاضا در حوزه حمل و نقل، تحلیل سیستم‌ها و ترافیک فعالیت‌هایی علوم و تحقیقات انجام داده و دستاوردهای مناسبی داشتیم.

    روانشادنیا از تحلیل سیستم‌های حمل و نقل کشور توسط علوم و تحقیقات گفت و افزود:‌اولین مشکل حمل و نقل ما در ایران نبود عدالت در حمل و نقل است. اولویت ما ناوگان حمل و نقل شخصی است و کمتر به پیاده‌رو توجه شده است، در حالی که دنیا اولویت با حمل و نقل پیاده است و پس از آن حمل و نقل انبوه، حمل و نقل عمومی و سپس حمل و نقل شخصی از اولویت‌های بعدی قرار دارند.
    وی افزود: ما پل صدر و تونل نیایش را در تهران ساختیم و در واقع مردم را به حمل و نقل شخصی ترغیب کرده‌ایم.

    روانشادنیا با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات ما در حمل و نقل، مشکلات فرهنگی است، گفت: زیرساخت‌های ایجاد شده در حمل و نقل، آمایش زیرساخت‌های حمل و نقل، مسائل فرهنگی و مشکلات در این حوزه را تشدید کرده است.
    مدیر گروه علمی حمل و نقل دانشگاه علوم تحقیقات با تأکید بر لزوم تشویق حمل و نقل عمومی بیان کرد: در گام اول، دسترسی به حمل و نقل عمومی همه جا فراهم نیست، به عنوان مثال؛ ایستگاه مترو را در همه جای تهران نداریم؛ از سوی دیگر، ظرفیت حمل و نقل عمومی ما به میزانی نیست که کفاف تقاضا را بدهد.

    روانشادنیا توسعه حمل و نقل ترکیبی و اتصال مدل‌های حمل و نقلی به یکدیگر را از اولویت‌ها در توسعه حمل و نقل دانست و گفت: باید راه‌آهن با مترو و یا اتوبوس ترکیب شود و انواع مدل‌های حمل و نقلی به یکدیگر دسترسی مناسب داشته باشند.
    مدیر گروه علمی حمل و نقل دانشگاه علوم تحقیقات گفت: مدل های حمل و نقلی ضمن متنوع شدن در جهت حمل و نقل انبوه حرکت کند.

    وی گفت: با توسعه زیرساخت‌ها باید نرم‌افزارها در جهت توسعه حمل و نقل انبوه مدیریت شود، ضمن آنکه مدیریت یکپارچه نرم افزاری در سیستم حمل و نقل داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو